myadventure-romee.reismee.nl

Romée Richelle Riordan

Om 3 uur ’s nachts gaat de wekker. Mijn spullen zijn gepakt, ik kleed mij aan en dan loop ik de deur uit. Weg van mijn hostel kamer en in ieder geval voor een tijd weg van het hostel leven! Om 6:20 stijg ik op en laat ik Cairns achter mij, maar in return daarvoor krijg ik Melbourne.

Als ik land om 10:40, na een dikke 3 uur vlucht en een tijdsverschil van een uur erbij op geteld ben ik niet super moe, maar vooral excited, okay and a bit nervous maybe.. En dan komt Kat op mij afrennen en ze knuffelt mij en ik haar. Het is raar om elkaar na zo lang praten echt ziet, maar ook weer niet.

We lopen naar de auto buiten waar Deborah, de moeder van Kat ons in de auto opwacht. Dan ga ik voorin zitten en Kat rijd, we rijden naar mijn nieuwe huisje!

Thuis aangekomen na een 40 minuten rijden komt Adam naar buiten als we mijn bagage pakken. Hij zegt enthousiast hai en stelt zich voor en geeft mij een kus, waarop ik een volgende kus wil geven, dus we geven twee kussen en dan lach ik. Het eerste cultuurverschil en ik leg hem uit: ‘ We normally give three kisses when saying hi, but I assume now that you normally give one?’

Binnen zijn Leo en Lex en Leo is meteen geïnteresseerd en enthousiast. Leo is 24 maanden en Lex is 10 maanden. Beide lijken ze op de foto’s die ik heb gekregen.

De eerste week is nu al weer voorbij, het is een beetje veel soms, ik heb een totaal nieuw leven en de omslag na het reizen maakt dat waarschijnlijk nog wat groter. Het is moeilijk om ergens te komen hier in de buurt, omdat alles hier super heuvelachtig is en niks is heel dichtbij huis.

Afgelopen maandag ben ik met Kat naar het strand geweest, onze day off was dat en Adam zat thuis met de kinderen. Het was gezellig, al was het niet heel warm omdat de zon niet echt door wou komen. We hebben veel gepraat over van alles en nog wat.

Het weer is hier super wisselend, de ene dag is het 17 graden en dan kan het opeens 30 graden zijn. Het is hier nu lente en binnenkort wordt het zomer, lekker!

Vandaag heb ik met een meisje afgesproken en gaan we Melbourne verkennen en morgen heb ik ook met een meisje afgesproken, allebei ook au pairs, dus daar heb ik veel zin in! Even het huis uit. Ik moet hier mijn routine vinden en bezig blijven, vrienden maken en duidelijke afspraken. Ook wil ik graag gaan sporten en ik heb al een sportschool met zwembad gevonden waar ik waarschijnlijk ga sporten! Alles komt vast gauw genoeg, maar het is allemaal wennen en nieuw, wat overigens niet heel erg is. Ik leer goed mijn grenzen kennen hier.

De kids zijn lief, vermoeiend, maar lief, haha! Ik ben de zaterdagen, zondagen en maandagen vrij en helpt e rest van de week thuis. Ik heb al een keer gekookt en ik help ook een beetje met de normale huishoudelijke dingetjes. De kleine begint binnenkort vast met lopen en is vaak vrolijk. Leo is al redelijk aan mij gewend en roept vaak: Meee! Dat is mijn naam hier, mee, omdat Leo dat kan zeggen haha. Hij is heel schattig, maar hij heeft ook driftbuitjes en alles is nee, nee!

Het is fijn om met thuis te videobellen af en toe of met mensen te praten, al lukt dat overdag niet zo goed door het tijdsverschil haha, dat betekend vroeg opstaan of laat naar bed gaan voor een van beide.

Kat en Adam zijn wel aardig en het kan ook gezellig zijn ik kan wel met ze praten, na een tijdje weten we vast beter wat we van elkaar kunnen verwachten.

The last days of the east coast

De wekker gaat om 5:45 en om 6:20 gaat de bus! Op naar Mission Beach!! Na een busreis van 2 uur komen Natasha en ik aan, all excited and a bit nervous to maybe. Maar wat gaan we doen?? We gaan Skydivennnn woehoeee! Met een beach landing!

Eenmaal met 30 anderen binnen krijgen we het een en ander uitgelegd en horen we dat er 5 vliegtuig ladingen gaan vandaag en dat ze random kiezen in welke je komt en je roepen voor het inchecken. Natuurlijk hebben wij weer heel erg geluk en zitten Natasha en ik in het eerste vliegtuig dus we hoeven niet te wachten! Dat betekend naar buiten, pakken aan en wachten op onze instructeurs! Om de paar seconden of minuten wissel ik blikken uit met Natasha en ze zegt ooeeee of aaahhh we gaan zooooo!! Waarop ik antwoord, jaaa bijnaaa.

Iedereen heeft een instructor toegewezen gekregen en dan komt Adsy, mijn instructeur. Gelukkig hebben we allebei twee ervaren oudere mannen hahah altijd fijn! In het busje op weg naar het vliegtuig kletsen we met de instructeurs, 5 of meer keer per dag springen ze en dat 5 dagen per week al 25 jaar lang, reken maar uit hoeveel sprongen dat zijn, wow.

En dan zijn we bij het vliegtuig! In stappen!! Opgepropt met zijn 16en, 8 mensen met hun instructeurs. We vliegen een 12 minuten voor we op de goede hoogte zijn, maar ondertussen genieten we van het uitzicht! Het uitzicht is prachtig boven Mission Beach! Het water is super helder en er zijn veel eilanden te zien, het is een hele heldere dag! En dan wordt de schuifdeur omhoog geschoven en schuift het eerste duo naar de opening, 1,2… o ze zijn al weg. En dan hoor ik Natasha helemaal flippen en gillen hahahah.   De vorige keer dat ik ben gesprongen was ik als eerste en zag ik de rest dus niet springen/vallen, wat best een grappig gezicht is. Ik ben als 6e ongeveer aan de beurt, na Natasha. Adsy says: ‘okay so if we are going, lay your head back, hold your suit, but before we go I want you to blow a kiss to the camera!’ And so we did.. en toen was ik ineens weer een vrije val aan het maken en het voelt zoo goed!! Gil alles eruit van excitement en krijg een super droge mond door alle wind! Geniet van de adrenaline, het uitzicht, wow het is ge-wel-dig. Na 40 seconden gaat onze parachute uit en heb ik nog een paar minuten van heerlijk zweven. Ik mag sturen en Adsy wijst naar de eilanden en vertelt waar alles is en wijst naar een plek in de zee bij koraal waar ik schildpadden kan spotten. Als we iets lager hangen zie ik dan ook een schildpad naar boven zwemmen, adem halen en weer naar beneden duiken! Ik blijf overal maar schildpadden zien, I love them!!

En dan is daar onze beach landing, die heel smooth gaat, we komen van best hoog, maar al heel snel staan we op het strand. Woohoeeee dat was awesomee!! We did it Natasha!!

Als we het kleine stukje terug lopen vanaf het strand naar de receptie wachten we daar een 40 minuten voor onze usb’s klaar zijn. Met onze certificaten en usb’s lopen we naar een bar waar we ze kunnen bekijken op de tv en we kijken beide elkaars video’s, wat leuk om die reacties terug te kijken! We bestellen daarna chips samen en zitten heerlijk met uitzicht op een halve jungle en het mooie strand van mission beach, met een zonnetje! Wat wil je nog meer.

Daarna hebben we nog lekker de tijd om het strand op te gaan, met geluk omdat we de eerste groep waren. Kleren uit, bikini aan, de zee in! Huh, deze zee is echt mega warm, bijna alsof ik thuis lekker in bad ga hahahah, zo raar.

En dan zitten we weer in de bus terug om half 3 en zijn we om 5 uur weer terug. Wat een lange dag, maar wat een lol. Mijn hele skydive is gefilmd dus als je het nog niet gezien hebt ga snel naar video's and check it outtt!

De volgende dag staat mijn laatste tour op het programma, en wel de Waterfall tour!

Om half 8 stap ik het busje in en gaan we met een jonge groep meiden en 2 jongens + de tourguide naar de eerste spot. Na een tijd rijden zijn we bij Babinda Boulders en gaan we het water in voor een morning swim. Maar eerst hebben we een kopje thee en een biscuitje. Het water is best fris, maar het is een mooie omgeving. Aan de overkant heeft de tourguide verschillende stenen al bij elkaar gezocht en krijgen we allemaal aboriginal paint op ons gezicht, alweer haha joepie. Dan is het een beetje opdrogen, afdrogen en de bus half nat in op naar de volgende spot. Op naar de Josephine falls! De Josephine falls hebben een natuurlijke waterglijbaan van een rots af. We hebben lekker de tijd en zwemmen, klimmen op de rotsen en gaan van de rotsglijbaan joehoee

Als we weer in de bus stappen is de volgende stop de millaa millaa falls, maar onderweg in de bus hebben we uitzicht op de mooie tablelands en alles is heel mooi groen en heuvelachtig. Bij de millaa millaa falls aangekomen moeten we allemaal de famous hairflip doen en onze tourgids maakt foto’s. Brr het water is nogal koud en omdat niemand eerst op de foto gaat of het water helemaal in ga ik maar als eerst. Ik laat de rest zien hoe het moet   .

Onderweg naar de lunchstop komen we langs de bromfield swamp en op deze plek heb je ook kans om de brown snake te spotten. En we hebben geluk we zien er een, de most venomous (giftige) snake. Al lijkt hij niet heel dodelijk vind ik, waarop de tourguide grapt of hij hem even aan mij zou geven, nouuuu…

In een klein dorpje hebben we lunch en na een klein uurtje zitten we al weer een tijdje in de bus op weg naar Yungaburra! Ik treed in Demy’s voetstappen, want daar is ze een lange tijd geweest en ik ben excited om het te zien! Curtain fig national park, daar bewonderen we de famous curtain fig tree. Het is mega groot en mooi om te zien! En dan een kleine 3 minuten verder bezoeken we platypus creek, op zoek naar een platypus! Een vogelbekdier dus! We lopen met de groep langs de rivier, allemaal ogen open en zoekend naar een platypus, maar na een tijdje zegt de tourguide we lopen niet nog verder en dan keren we om, zonder een platypus gezien te hebben. En net voor het stukje waar we weer naar de bus zouden lopen roept de tourguide, ja! Daar is er een, snel jongens! Het is heel grappig, want je ziet op een plek heel veel bubbeltjes omhoog komen, omdat hij onderwater naar eten zoekt en lucht uit blaast waarschijnlijk. Iedere keer na 30 seconden komt hij dan aan het wateroppervlak om daarna na een tijdje, of meteen weer onder te duiken. Grappige beestjes. De allerlaatste stop is een super mooi helder blauw meer waar we nog even in mogen duiken voor we thee hebben en de terugweg vervolgen. Het meer is groot, maar niet mega groot, en er staat een groot bord dat zegt dat er een krokodil in zwemt. Fijnnn, nouja maakt ook niet uit gewoon erin gaan en dicht bij de trap blijven hahahah. Maar ik voel mij veiliger omdat er redelijk wat mensen al in het water zijn, als de krokodil hier komt ben ik niet de eerste die aangevallen wordt. Een kopje thee met een beschuitje en dan met een handdoek om en half natte bikini de bus in. Een anderhalf uur duurt de terugweg, maar dan wel beginnend over een weg van 18 kilometer lang met maarliefst 226 bochten erin. 17 kilometer van deze weg is world heredith listed! De buschauffeur begint met het tellen van de bochten en dan zet hij I am on the high way to hell op, yep toepasselijk? Hahahah.

Daarna heeft hij zeker de smaak te pakken en zijn playlist gaat van grease tot abba tot de macarena, YMCA etc. Overal zingt hij vrolijk mee door de microfoon en worden wij verplicht dat ook te doen, al schijnt niemand dat erg te vinden. Nu moet je je voorstellen hoe 3 mannen tegenover 12 meiden+ de buschauffeur die overigens beide kanten meezingt, klinkt bij een grease duet, geniaal. Het maakt een gezellige sfeer en leuke afsluiting van de dag, maar daarbij ook van mijn reis aan de oostkust!

Dit avontuur is bijna over

Als ik met de bus in Townsville aan ben gekomen, gezellig samen met Natasha, Adeline en Jole, halen we een ferry kaartje en wachten op de volgende ferry. Een dik uur later zitten we aan boord en horen ik en Jole de verhalen van Adeline en Natasha aan en horen ze uit over hun wilde avond. We lachen veel en zo zijn we al snel in Magnetic Island! (Wist je dat Magnetic Island maar 12 kilometer lang is?)

We pakken onze bagages en lopen naar de bus, die al propvol zit, iedereen gaat naar Base, het hostel. Als eerste kom ik aan bij de receptie, check in en ga naar de kamer. Woehoe ik heb de aller achterste kamer, heel fijn, dat betekend mijn koffer zo’n beetje tillen tot ik er ben, want het terrein bestaat uit een bruggetje, grint, oftewel niet echt koffer bestendig.

’s Avonds nadat ik een ceasar salade heb gegeten van mijn eetbon samen met Dan, Jole, Natasha, Adeline en Thea besluiten we dat we meedoen met de spelletjesavond die avond. Dan kende ik van mijn trip op Fraser Island en kwam hem weer tegen terwijl hij met Adeline aan het praten was, blijkbaar kenden zij elkaar ook al, en hij zit hier op de kamer met Natasha, tja zo gaat dat blijkbaar hahahah.

Er doen 14 teams mee aan de spelletjes avond, we doen gezellig drankjes en ondertussen soms mee met een spel, dit gaat van zitzakken stoelendans, tot op je knieën en ballon tussen iemands benen opblazen, allemaal heel grappig.

Om 9 uur de volgende ochtend pakken Natasha en ik de bus en we stappen uit bij de stop de forts walk, om deze te gaan hiken. Het is een hike met prachtige uitzichten, helemaal op een berg met uitzicht op Magnetic Island, wauw! Ook is het zwaar om met de warmte rotstrappen op te lopen en bult op, maar we doen het op ons tempo en proberen ondertussen de koala’s te spotten. Dat is natuurlijk waarom we deze hike eigenlijk doen, er zitten hier koala’s. En ja hoor wij spotten er in totaal 2, super vet! Een koala zit hoog in een boom off track van het pad, en de andere heel laag dus we kunnen haar heel goed zien, zo schattig! Nu kunnen we tevreden terug! We wachten op de bus en gaan daarna naar de supermarkt, waar we een watermeloen halen, mango en een galiameloen, hmmmmm. Daarna gaan we lekker douchen en even chillen en spreken af dat we om 5 uur weer meeten. Maar als er dan een bord buiten wordt gezet met sunsetwalk verzamelen om half 6, besluiten we dat we dat gaan doen. Er word ons verteld dat het een relaxte walk is en dat je slippers ofzo aan kan doen. Een uur later staan we dan eindelijk boven op de berg en hebben we weer een hike achter de rug, enigszins chaggarijnig zijn we wel want hier hadden we helemaal geen zin in, een berg beklimmen phoe. Boven krijgen we allemaal een glas goon en blijven we even voor het uitzicht, daarna vervolgen we onze weg weer terug, jippie. Als we terugkomen hebben we honger het is onderhand al half 8 namelijk. Natasha introduceert mij aan spicy ramin, best lekker eigenlijk! Na het eten kijken we bij de trivia quiz waar de rest aan mee doet, maar halverwege besluiten we naar bed te gaan, omdat we te moe zijn.

De volgende ochtend ben ik veel te vroeg weer mijn bed uit, omdat de halve kamer al leeg is en dat betekend lawaai, licht en geen slaap, overigens moet ik toch naar de wc en dat is 3 minuten lopen, aankleden dus. Na een tijdje haal ik ontbijt en ik heb avocado with egg and spinazie and tomato on toast, lekker! Daarna videobel ik een tijdje met Steven en dan na een tijd moet ik wel ophangen, want ik moet al mijn spullen pakken en bed afhalen en uitchecken. Daarna heb ik nog 3 uur voor de bus vertrekt naar de ferry.

Ik kom aan in Cairns, joehoe, de laatste stop!!

Het is onderhand al 8 uur ’s avonds en het is al donker, ik pak mijn koffers en loop in de richting van het hostel. Onderweg bied iemand aan om mij te helpen met mijn koffers, hij moet toch dezelfde kant op. Ik antwoord dat dat niet hoeft maar dat het aardig van hem is, onderhand ben ik wel gewend aan het gesleep. Toch neemt hij mijn kleine koffertje die niks weegt, zo heb ik toch twee handen voor de grote wat wel fijn is. Als ik bij mijn hostel aan kom, Gilligans, en ga inchecken is de jongen achter de receptie Nederlands en hebben we een gesprek in het Nederlands. Ik ga met de lift naar verdieping 2 en vind mijn kamer, waarbij ik al mijn spullen neer gooi en een bed kies. Dit word het bovenste bed, alles is zo laat natuurlijk al bezet. Ik denk dat ik Natasha hoor en vraag welke kamer ze zit, de kamer naast mij, natuurlijk, toevallig haha. Ze staat op het punt om met 2 kamergenootjes de stad in te gaan, dus ook al heb ik net de halve dag in de bus gezeten kleed ik mij maar snel om en ga mee. We gaan naar de shedbar en als het daar nog niet heel druk is gaan we na een tijdje terug naar Gilligans, waar een grote club/bar bij aan zit. Het is ladies night en we krijgen gratis champagne ingeschonken van mannen zonder shirt haha. Als de champagne is geint en een van de kamergenootjes van Natasha iemand aan de haak heeft geslagen en niet met ons mee gaat, gaan we met zijn drieën terug naar de shedbar. Overigens was dat achtergebleven kamergenootje 28. Inmiddels is het gezellig druk in de Shedbar en we gaan dansen! Het is een leuke avond en als we onze muziek aanvragen bij de dj en hij helemaal snapt waar wij heen willen hebben we een super leuke avond! Om half 2 sneak ik mijn kamer weer in en denk ik shit, ik moet mijn bed nog opmaken, in het donker en op een bovenste bed is dat niet heel ideaal snap je waarschijnlijk wel…

Ik ga ook nog douchen en kruip dan mijn bed in. De wekker staat alweer om half 7.

Opstaann, bikini aan, kleren aan, insmeren, spullen pakken snel ontbijten en dan op naar de reef terminal. Een dagje great barrier reef cruise staat vandaag op de planning!

Een dagje op de boot met 100 andere mensen, en dan op 2 verschillende stops snorkelen bij het great barrier reef. Het is heel mooi en overal om mij heen zwemmen vissen, in heel veel verschillende kleuren en groottes!

*Did you know that there is a certain species of sharks that can jump themselves over land because they have shoulders? Sow when it is low tide he would jump over the coral! I know I would want to see that!

Helaas zie ik dat natuurlijk niet maar wel zie ik 3 schildpadden!! Waarvan weer eentje waar ik boven kan snorkelen, schildpadden zijn zo mooi!

*Did you know that the green turtle is not named green turtle because his shield is green but because his fat is green?

Ook ga ik mee in de glazen boot en kunnen we vanaf daar wat zien terwijl de vrouw allemaal interessante verhalen verteld. Tussen de twee snorkel stops krijgen we een lekker lunch, een buffet met broodjes, worst, zalm, garnalen, salade, zoete aardappelsalade, kippenpootjes.

*Did you know that it is whale season from around may until somewhere the beginning of november and that they leave because after that is is jellyfish season.

This other fact might ruin the film Nemo for you

*Did you know that when the mother clown fish dies, the oldest son turns in 14 days into a female? So now practically the son is with his father..

The next day I am ready to go at 7:20 and together with Natasha I am waiting for the bus. (oops na al die feitjes ga ik Engels typen, ik zal alleen de feitjes in het Engels houden haha)

We stappen de bus in en onze tourguide voor de dag is Jordan, samen met 20 anderen hebben we een tour vandaag. Cape tribulation and duintree rainforest!!! Exciteeeddd for this one!

Na 2 uur komen we aan in Mossman Gorge, hier krijgen we een welkoms ceremonie van een aboriginal van de Kuku Yalanji tribe die in dit regenwoud woont. In totaal wonen er in Cape Tribulation zo’n 300 á 400 mensen. Hij maakt een vuur en gooit er iets in, we moeten er allemaal door heen lopen en later verteld hij wat over de tribe. Hij laat ons zien hoe hij van stenen verf op zijn arm maakt, dit deden ze om aan andere tribes te laten zien waar ze vandaan komen. In totaal heeft de natuur 18 verschillende natuurlijke kleuren voor de verf, wauw!

*There are about 240-250 tribes of aboriginals in aussie, and there are over 1000 different languages they speak because it is all verbally and not written down.

*Cape Tribulation means the cape of pain and suffering, this is because there are so many different things that could and can kill you. All the plants who could be poisoned or cut you and then it gets infected. All the crocodiles and other deadly snakes, spiders and animals who live out there.

Na de welkoms ceremony krijgen we ook verf op en vervolgen we onze weg naar een creek waar we mogen zwemmen, het ziet er mooi uit met natuurlijke watervalletjes. Daarna lopen we een stuk door cape tribulation en vervolgens gaan we met de bus naar een plek waar we de boot op stappen. We krijgen een tour van 45 minuten over de rivier tussen cape tribulation en het duintree rainforest. We proberen krokodillen te spotten, wat nog niet zo makkelijk is deze tijd van het jaar. Dus moeten we geluk hebben, en natuurlijk hebben we dat! We spotten een grote krokodil en een krokodil van 20 maanden oud! (zie de foto’s!)

Als we uit de boot stappen, gaan we de bus weer in en rijden we door het Duintree Rainforest!

*Did you know that the Daintree Rainforest is 9000 kilometer long and has 2000 different plants!? Some plants are 180 billion years old!

De eerste stop is voor lunch en ondertussen is het half 2. Na de lunch lopen we het strand op, DE plek waar the reef meets the rainforest! Als we weer eventjes in de bus hebben gezeten maken we een wandeling door het Daintree Rainforest en verteld Jordan ons allemaal interessante dingen, love it! Wat is de natuur prachtig.

*Did you know there there is a tree kangaroo? Probably not.. Every kangaroo used to live in the threes a long time ago, before the ice time. After that the most of them evoluated to the kangaroos we know now. But in this forest that wasn’t necessarily and there still live tree kangaroos here, the size of a koala and it is actually a mix of a koala and kangaroo. They live in the very top of the trees and hop from one tree top to another!

Daarna zijn we naar een ijs winkel gegaan, hier verkopen ze ijs van lokaal fruit. Ik dacht doe is gek ik neem de smaak duintree rainforest… Nou ik kan je zeggen het smaakt zeker naar het rainforest.. hahahah.

De laatste stop van de dag voor we onze weg door Duintree Rainforest weer terug naar Cairns vervolgen is het Alexandra lookout point. Helaas is het een beetje bewolkt en kunnen we niet zo veel zien, maar nog steeds is het mooi! Moe maar voldaan zitten we weer in de bus en luisteren we naar alle informatie die Jordan ons onderweg naar huis geeft over de omgeving, de tribes. Hij verteld ons dat er 3 spirituele plekken zijn voor de tribe hier. De eerste is de blue hole, het schijnt prachtig te zijn, echter is hij er nog nooit geweest omdat het een plek is uitzonderlijk alleen voor vrouwen! De vrouwen houden hier een ceremony die helpt om vrouwen zwanger te maken, en er volgt ook een ceremonie met de bevalling, waarna de vrouw hier bevalt. De tweede spirituele plek is dan, zoals je misschien al aan zag komen zoals ik, alleen voor de mannen. Bouncing stones, de stenen vliegen hier en het komt door vroegere vulkanische activiteiten. Ook de mannen doen hier ceremonies. De laatste plek is Struc Island, die je kan zien liggen een stukje van het vaste land. Op bepaalde dagen en tijden van het jaar als het water laag staat vormt zich hier een zandpad naar het eiland, de mensen zouden dan naar het eiland lopen en daar ceremonies houden, kamperen en dansen. Als het tijd was gingen ze weer terug. Echter wil je wel snel over het pad naar het eiland lopen, omdat er wel krokodillen zijn…

Als we weer bij ons hostel voor komen bedankt ik Jordan voor deze geweldige dag. Ik maak eten en besluit om nog naar de nightmarket te lopen, niet zo ver van hier vandaan, zo’n 10 minuten lopen. Het is niet super groot maar het is wel leuk! Kleine tentjes met souveniertjes, andere tentjes voor massages, eten. Het is gezellig druk. Ik loop een rondje en kijk overal even. Ze verkopen ook kangaroo kleedjes, heel raar. Ook zie ik de didgeridoo’s. Als ik naar huis loop zie ik nog eventjes wat vuurwerk in de verte, maar dat is helaas snel afgelopen, net gemist.

Als ik terugkom FaceTime ik met papa Demy en daarna nog met mama en ga daarna douchen en dan zoek ik mijn bed op.

Vandaag heb ik een rustdagje, een wasje doen, de stad rondlopen, naar de lagoon en vanavond eten scoren op de night market. Churrroooosss, wafeeelllss! Wat is Cairns mooi en gezellig, alle terrasjes zitten vol het is gezellig druk!

Morgen wordt excittteeeddd! I am not going to tell you what I am going to do yet…

De volgende blog die online komt zal vanuit Melbourne worden geschreven!!! 4 days left en dan ontmoet ik mijn gezinnetje!!!

It gets hotter and hotter

Airlie beach vrijdag 26 oktober

Om 10 uur ‘s ochtends stopt de overnight bus vanaf Rainbow Beach in Airlie Beach. Het eerste wat ik doe als ik uitstap is mijn lange broek uit doen. Pfoe wat is het al warm. Ik pak mijn koffers en als ik de goede richting in gewezen word begin ik te lopen. Wat een mooi uitzicht langs de haven met heel blauw water! Na 20 minuten van zoeken en sjouwen ben ik bij de receptie. Het enige wat ik wil is douchen en op bed ploffen, maar ik kan pas om 2 uur inchecken geweldig. Dus kleed ik mij om en spring het zwembad in en ga daarna lezen.

Als ik kamer 16 in loop is het gelukkig lekker koel binnen, ik shotgun het onderste bed. Douchen, opfrissen, insmeren en naar de lagoon lopen om daar even te zonnen en zwemmen.

Om 5 uur ga ik Natasha meeten, die onderhand is ingecheckt en een kamer naast mij zit. Lets hit some shops and get some food? We’re on the same page. Na een tijdje krijg ik mijn lekkere lasagna onder mijn neus en Natasha haar Spaghetti en we hebben garlic bread. Onder genot van rumour en een band eten we lekker ons eten. Airlie beach is gezellig en leuk! Het is vrijdag en dat betekend de vrijdag voor halloween, dat betekend dat ik geen normaal geklede nuchtere man tegen ben gekomen, haha! Mannen in vrouwen kleren vooral.

Na het eten doen Natasha en ik samen de was in de wasmachine en daarna in de droger terwijl we op mijn kamer chillen en met Flo praten, mijn kamergenoot uit Frankrijk. Als de was klaar is en het 9 uur is doen we een drankje bij de volle buiten bar van het hostel. Als we later de straat in lopen om te kijken of er ergens iets te doen is of er clubs open zijn vinden we geen plek waar we kunnen dansen op leuke muziek, misschien is het nog te vroeg. We gaan terug en zijn ook eigenlijk wel moe, tas voor de whitsundays klaar zetten en slapen dus.

Day 1

Om 10 uur moeten we weer uit gecheckt zijn en Natasha en ik gaan lekker ergens ontbijten. Ik neem een fruitsalade en croissantje met sap, natasha een uitsmijter. Het is alweer super warm buiten en we zitten dan ook lekker in ons bikini topje, de lunchroom is in de schaduw en lekker koel.

Voor half 1 heb ik al 15 minuten met mijn ingepakte tas gelopen en kom ik ruim op tijd aan bij het meeting point voor Wings- whitsundayssailing cruise. 2 nachten op een zeilboot met 30 anderen, ik heb er zin in want iedereen is er enthousiast over!

Als we aan boord stappen moeten alle slippers en schoenen uit en die worden in een zak gestopt, vanaf nu is het barefoot aussie style. We moeten binnen plaats nemen en maken kennis met de crew, die bestaat uit 2 mannen, Duke en Dan. Dan vaart de boot en Duke doet alles voor ons deze trip. Deze trip hoeven we niet af te wassen, niet te koken, alleen maar vakantie te vieren en te zonnen. Het plan voor vandaag is een stuk varen en dan ergens snorkelen. Tot die tijd krijgen we onze cabines toegewezen en daarna gaan we lekker zonnen op het deck. Ik slaap in een kleine cabine met een gangpad van 1 bij 0,5 m. Er zijn 8 bedden. Voor we de boot op stapten hoorde ik al 2 Nederlandse meiden en roep ik: ‘heej Nederlanderss!’ Sanne en Laura lopen beide stage in Sydney en daar kennen ze elkaar van. Als we binnen zitten komt Kimberly naast mij zitten en we raken aan de praat, ze is uit Duitsland. Als snel kom ik er achter dat we veel gemeen hebben, allebei al 5 jaar een vriend, ze heeft al 3x als au pair gewerkt en verteld erover. Aan het einde van de dag vraagt ze hoe oud ik eigenlijk ben, waarop ik lach en zeg wat denk je? ‘22?’ Haha nee iedereen zegt dat hier tegen mij, ik ben 18, en jij? ‘24 jaar, maar je bent veel volwassener ook in je gedrag.’ Dankjewel haha.

Snorkel breefing, allemaal verzamelen achter op de boot. Stinger suit aan, flippers aan, snorkel op, en inladen in de kleine boot. We worden op de kleine boot een stukje verder naar het reef gebracht en worden gedumpt. Veel plezier! Kimberly is mijn maatje, je moet een buddy hebben. Samen snorkelen we en hoewel ik het eerst raar vind om heel lang onder water te ademen in de snorkel en het raar vind om zo dicht onder mij koraal te hebben en vissen, gaat het al wat beter aan het eind.

Koffie en thee staat klaar als we weer op de boot zijn en alles uit hebben getrokken. Een kopje thee, biscuitjes , nog meer zonnebrand en opdrogen op het deck in de zon.

Om half 6 krijgen we nog snacks, een soort worst iets met deeg er omheen, voor jullie beeldvorming, want ik heb geen idee wat het was.

Dan besluit ik om even te douchen, dat mag, je hebt 1 minuut. Okeeejj.. shampoo in, douch aan, snel uitspoelen, douch uit, lijfshampoo op, douch aan, snel afspoelen, douch uit.

Om half 7/7 uur worden we naar het achterste deck geroepen en mogen w om de beurt binnen het buffet af om eten te halen. Duke heeft heerlijk gekookt voor ons allemaal, 30 man.

Om half 10 zitten we opgepropt binnen en krijgen we een interessante slide show met plekken waar we al geweest zijn, nog heen gaan, de planning voor de volgende dag en heeel veel vissen die we kunnen gaan zien, gaaf!

De boot wordt op het water vastgelegd, in Town Bay.

Welterusten ik mijn zacht golvende bedje.

Day 2

Ik kijk op mijn mobiel wat de tijd is, 6:20? Oke doei, eigenwijs trek ik mijn oogmaskertje weer op en draai mij om. Om kwart voor 7 staat het ontbijt klaar en worden we uit bed geroepen. Er staat een druk programma op voor vandaag! Ik neem lekkere fruitsalade en getoast broad, met niks, want ik hou niet van alle smeerseltjes zoals chocopasta etc.

We komen aan bij de whitsundays en zien er meer boten. Met de kleine boot worden we op shitty beach afgezet. Nee dat verzin ik niet zo wordt het echt genoemd. Als iedereen compleet is lopen we heuvelopwaarts naar het lookout- point over Whitehaven beach. Wauw, foto’s beschrijven dit uitzicht niet.

Als we klaar zijn met het uitzicht in ons opnemen en foto’s maken lopen we naar het strand zelf toe. 2 uur krijgen we de tijd. Dit zand voelt zo fijn en is zo wit, hef bestaat voor 98/99% uit silica. Het verbrand je ook op rare plekken want het weerkaatst de zon dus zorg dat je onderkin ingesmeerd is!?

Het water is zo blauw en helder het is bizar. Er zwemmen stingrays naast je en je kan ze helemaal in het water volgen, ook zwemmen er haaien. (Rustig maar, mama, papa haha, ze doen niks) Ik heb er overigens geen gezien, helaas.

Ik heb 2 uur gezwommen, door het water geslenterd en genoten!

Om 12 uur zitten we allemaal weer aan boord van onze boot, wings. Op naar de snorkel plek, maar eerst lunch! Door deze hittes actief bulten op te klimmen en afstanden te moeten lopen moet je naast veel water ook wat eten natuurlijk.

We worden geïntroduceerd in de nagemaakte subway van Duke, pak een afgebakken broodje en gooi er op wat je wilt, tomaat, bietjes, paprika, komkommer, sla, eiersalade, tonijnsalade, salami, kip, ham, tadaa!

Als we na de eerste snorkel, bij het plekje Pittstop, weer aan boord komen staat de koffie en thee weer klaar en en ook de bescuitjes. Ja er wordt zeker goed voor ons gezorgd!

Na het insmeren en zonnen komen we op de tweede snorkelplek van de dag aan en gaan de stingersuits weer aan en worden de duikbrillen, snorkels en flippers weer gepakt. De snorkelstop is in Mackerel Bay! Het is onderhand al half 5 en het begint af te koelen. It’s a bit chilly. Maar toch ga ik gewoon het water in, want ik wil niks missen. En dat blijkt maar goed ook, want na een halfuur word het turtle sein afgegeven en zwemmen we zo snel als we kunnen naar de gene die hem heeft gespot! Ik krijg hem in de gaten en wauw wat gaaf van zo dichtbij! De lengte van de schildpad is onder de 1 meter, Duke schat dat hij 18 jaar oud is. He buddy we’re the same age! De komende 20 minuten volg ik de schildpad overal en zwem constant boven hem, soms zo dichtbij dat ik hem aan kan raken. Ik probeer de schildpad te aaien, waarna hij iets dieper duikt helaas. De schildpad haalt 2x adem en steekt dan zijn kopje minder dan een halve meter van mij vandaan boven het water, heel schattig! Uit het water komend ben ik blij dat ik dit heb mogen ervaren, wat gaaf! Overigens gaat het snorkelen beter en het rif hier was super mooi en kleurrijk. Ook zag ik een vis van meer dan 2 meter en schrok daar best van, als je tussen de kleinere vissen vanuit een donker hol ineens deze vis onder je ziet duiken, haha! De napoleon maori wrasse. Bij foto’s kun je deze vis spotten op de vissenkaart, hij heeft enorme zoembalippen.

Op de boot krijgen we twee hele grote schalen met nachos, met van alles erop, mais, creme freche, heel veel kaas, tomaat, hmmm!!

Als het avondeten komt om 7 uur zit ik nog vol van de lekkere nacho’s, we krijgen beef, rijst, salde, boontjes en stokbroodjes met kruidenboter.

We zitten, wat een verrassing, weer te zonnen of te kletsen op het deck en om 9 uur krijgen we binnen de foto presentatie te zien van de foto’s van dezelfde dag. We krijgen rocky road als snack en ik word raar aangekeken als ik vertel dat ik dit niet ken. Het is chocolade met daar in marshmallows en andere dingen, uit de vriezer, zelf gemaakt. Het is best lekker.

Hierna ga ik op het deck liggen sterren kijken en daarna om half 11/11 uur kruip ik lekker mijn bed weer in. Het was een vermoeiende dag, maar wat heb ik veel gezien en wat was het gaaf!

Day 3

Goodmorning, 6:30. Hetzelfde ritueel, het ontbijt staat klaar. Bikini aan, fruitsalade eten, nog steeds heel lekker! En dan zonnebrand op en om een uur of 8 lig ik al weer in het water voor de snorkel. Dit keer met Rich, omdat Kimberley niet meer gaat.

Om 11 uur zijn we terug in de haven van Airlie Beach, back to reality zoals ze zeiden. Maar als dit reality is dan vind ik het nog steeds pretty good, haha!

Na de duik was het nog 2 uurtjes terug varen en werd ik voor het eerst deze bootreis zeeziek, dus ik was blij toen we in de haven stonden.

Op de terugweg loop ik met Kimberley en nog een meid van de boot terug naar het stadje en naar ons hostel. Onderweg zie ik dat de lagoon gesloten is.

Op naar Woolworths, de bekendste supermarkt hier, ik haal fruit, alvast avondeten en brood. Bij mijn hostel maak ik lekker scrambled eggs en eet het in de schaduw op. Het is zo warm en het voelt alsof mijn hoofd ontploft. Ik heb verkoeling nodig.

Eindelijk ik kom in mijn kamer, dezelfde als de nacht voor de whistundays toevallig, ik neem hetzelfde bed. Douchen! In bed liggen!

Ik ga naar de keuken om mijn galiameloen te snijden en dan komen maxime en michelle (van Byron Bay) ineens binnenlopen! ‘Hee wat een toeval weer, hai meid!’ We praten even bij over onze reizen en zeggen daarna weer gedag en gaan ons eigen ding weer doen. Wat voor mij betekend op bed uitrusten. Als ik naar mijn kamer loop kom ik Ada tegen, ik heb haar nog niet genoemd maar ik ontmoet zo veel mensen, ze sliep bij mij op de kamer, en kom er achter waarom de lagoon gesloten is. Er zijn gisteren 2 mensen overleden verteld ze, w a t??? Een man en een kindje zijn verdronken, pfoe..

Morgen neem ik samen met Natasha om 10 uur ‘s ochtends de bus naar Hervey Bay, waarna we de ferry naar Magnetic Island pakken! Laatste avondje Airlie Beach, letsgo Magnetic Island, de ena laatste stop!!

Fraser Island!!! Lots of mosquitoes, dingo’s, turtles, jellyfish and snakes.

Monday, were it all begins

We pakken alle spullen in de auto, dat betekend een rugzak per persoon want er is heeel weinig plek en we zijn met zijn 8en in een auto. Ik shotgun de frontseat en we rijden naar de ferry, eerst over de weg en vervolgens al snel over het strand, iets wat de komende 3 dagen ons wegdek wordt. We komen bij de ferry die ons naar de overkant brengt, van Rainbow Beach naar Fraser Island! We rijden de hele dag over het strand en hobbelen heen en weer, met de boxen die bijna uit elkaar knallen in de auto ondertussen. De eerste stop is ons kamp, die dingo proof is gelukkig door alle hekken om het kamp, maar niet snake proof..

Mijn groep bestaat uit Mark, Ingrid, Lizzy, Ben, Dan, Dimitri en Cody, waarvan de oudste 35 is en de enajongste 28. De jongste en kleinste schrijft dit blog, maar dat is vast geen verrassing. Toch krijg ik het voor elkaar om niet opgepropt achterin te hoeven zitten, brutalen hebben de halve wereld zeggen ze dan toch? Oops hihi, maar de 3 dagen in de bumpy car is op zich al fijn genoeg voor mijn rug vond ik zo.

Voor ons rijd de leader car met de tourgide erin en een ander groepje, dan volgen wij, auto 2 en achter ons auto 3 en 4, we zijn met 32 man.

Op de camping mogen we een tent uitzoeken en ik heb een tentje voor mij alleen, in de tenten passen 2 personen. Iedereen heeft een slaapzak gehuurd en de superdunne matjes liggen onder de tent waardoor het lijkt of je op de grond ligt. Een kussen is er niet, daar hadden ze mij best over mogen inlichten, want mijn eigen kussen heb ik gewoon mee en ligt nu te rusten in het hostel. Maar het is niet anders en dit is voor de komende 2 nachten mijn slaapplaats, tenminste dat dacht ik toen.

Wraps is onze lunch, per auto krijgen we komkommers, tomaat, een krop sla, saus, kaas en ham. We snijden alles en gaan lekker eten, want we hebben honger. Na de lunch is het hoppatee de auto’s in en naar de champagne pools rijden!

Voor de Champagne pools moeten we  een kwartiertje lopen op een uitgezet houten pad, het is niet super warm maar het is wel lekker, een beetje fris om de champagne pools in te gaan. De champage pools zijn nog redelijk klein als we daar aankomen maar het is vloed aan het worden en ze worden steeds groter. Het is een mooi gezicht hoe de zee tegen de rotsen aanslaat en de pools vult.

Na een uurtje moeten we terug lopen en rijden we naar het uitzichtpunt van Fraser, Indian Head. Dit betekend nog 10 minuten rotsen klimmen, want er is geen pad, maar dan kijk je over de kusten en de zee uit, prachtig! Ik zie zelfs een rog schildpadden in het water!

Nog een uurtje crossen en van bestuurders wisselen, maar ondertussen spotten we dingo’s en heeft iemand die aan het vissen is een haai gevangen, vet!

Als we om kwart voor 5 terugkomen is mijn groepje het eerste die meteen beginnen met koken. Ondertussen een beetje nederlands praten en dan weer Engels, wat verwarrend is dus ik hou het liever bij Engels, ook tegen de Nederlanders haha.

Als avondeten hebben we groenten die we koken en dan roerbakken en we hebben noedels. Normaal hou ik hier niet zo van maar het is lekker om veel groenten te hebben! En als toetje een appeltje en sinaasappel, hm gezond!

Geen receptie, geen boek, geen netflix, geen muziekoortjes...

Oke geeft niet, dan gaan we maar een vuur maken, marshmallows maken, goon drinken en kaartspelletjes spelen! We spelen carts against humanity met 8 man, natuurlijk win ik ?,(eerste keer dat ik dit speel) een leuk spel!

Ik heb 5 minuten om te douchen voor 2 dollar, maar als mijn douch uitspringt terwijl ik nog lijfshampoo op heb gooi ik er nog maar een 2 dollar munt in die ik gelukkig mee heb. Om half 12 lig ik in bed. Overigens heeft niemand het voorbij 12 gered want om 6 uur begon het drinken al en was het kampvuur al aan.

Na een korte nacht door schreeuwende mensen en een pijnlijk lichaam wordt ik om 6:20 wakker en ga ik er maar uit, ik heb geen zin om langer in deze tent op de grond te liggen. Ik ga rustig omkleden en ontbijt maken. Om 8:30 vertrekken we met zijn allen. Het is 30 kilometer rijden naar Lake Wabby en we moeten van auto's wisselen. We zitten nu bij de tourguide in de auto, op een oncomfortabel bankje 4 tegenover 4, knieën opgetrokken. Rond kwart voor 10 zijn we bij lake wabby en wordt ons vrolijk verteld dat het vanaf daar 2.5 km lopen is om daar te komen, zo'n 40 minuten hiken bultopwaards in het zand met de lekkere brandende zon. Letsgo. Na 40 minuten komen we ineens bij een sandbowl aan, overal waar je kijkt zand, super vet hoor maar waar is nou dat meer ik wil er in springen het is warreemm! 2 minuten lopen zien we dat het zand heel stijl afloopt en daar beneden ligt het groene meer, Lake Wabby. Rennen, kleren uit, springen! In het water zien we kleine visjes en een kleine haai soort zonder tanden dus niet gevaarlijk. Na 40 minuten, om 11 uur, lopen we met de hele groep weer terug. Als we bij de auto zijn zijn we allemaal opgelucht en we zijn nog blijer als we 10 minuten later een klein dorpje in rijden omdat dit de plek is waar we onze lunch gaan maken. Weer wraps.

Nog steeds zitten we in auto 1 bij de tour guide en we gaan 10 kilometer de binnenweggetjes in. Ik schud zo veel op en neer en ben zo vaak de lucht in gegaan dat ik los kwam van het bankje, sow. Maar dan verteld de tour gids ons dat de weg normaal nog veel erger is, dat ze het zelfs hebben verbeterd voor de komst van prins Harry, hahahah. Eenmaal bij Lake McKenzie aangekomen is het het waard, dit is super gaaf. Het water is zo helder en de bossen zo groen! We hebben onderhalfuur om hier te genieten en daarna gaan we terug naar het kamp, waarbij we nog een tussenstop hebben bij het Schipwreck en daar maken we een groepsfoto. Om 5 uur zijn we terug en ga ik in de hangmat liggen, blijkbaar is mijn groepje al weer bezig met eten. Ik ga douchen en trek en trui en jogapants aan, hopelijk kunnen de muggen mij dan wat minder vinden dan gisteren. Niks is minder waar, ik tel zo'n 15 muggenbulten, als het er niet meer zijn want op iedere plek ben ik minstens 2x naast elkaar gestoken.

De avond is weer gezellig, deze keer met uno, weer een kampvuur, marshmallows en een apple cider, waarna ik wel vroeger naar bed ga. Deze keer niet in de tent, nee zeker niet meer. Ik pak mijn slaapzak en ik ga gewoon in de auto op de achterbank liggen, raampje open voor een beetje lucht. Om half 6 ben ik wakker en ik heb een stuk beter geslapen dan in de tent, ik ga nog een uurtje slapen en ga er voor 7 uur uit. Mijn spullen pakken in de tent en de spullen in de auto. Ontbijten, auto's in en dan de laatste uurtjes op het eiland voor we de ferry weer terug pakken. Onze laatste stop is Eli Creek, een zoetwater rivier. Super helder en heel ondiep. We hebben allemaal een rubberen band en dobberen langzaam en heerlijk de rivier af in de zon! Als we uitgedobberd zijn gaan we volleyballen, zonnen en lunchen. Hier na is er de kans om met een klein vliegtuigje een vlucht te maken van 15 minuutjes, wat een aantal mensen doen. Ik zelf heb het niet gedaan, ik vond het niet de moeite waard ik heb het eiland al van alle mooie kanten en uitzichtpunten gezien. We moeten nog zo'n 2 uur rijden om bij de ferry te komen en dan is de tour dus al bijna afgelopen.

Bij deze  blog is het het absoluut waard om de foto's, maar ook vooral de filmpjes te bekijken! Welk meer vinden jullie mooier Lake Mackenzie of Lake Wabby? Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Fraser Island, I like your lakes, but I don't like your mosquitoes.

Morgen avond ga ik naar Hervey Bay, waarna ik een tussenstop heb en dan neem ik de overnight bus naar Airlie Beach, op de kaart kan je zien hoe ver dit is!

Let’s dive in

(De foto’s van mijn vorige blog staan er eindelijk op als je die nog niet hebt gezien en wilt bekijken!)

Maar nu alweer een nieuwe blog! En ik heb iets nieuws, vanaf nu komt er in ieder blog een Australische phrase!

Mijn Laatste avond in Noosa

Na het avondeten, tegen een uurtje of 9 lopen Natasha en ik de stad in om te kijken of we ergens gezellig een drankje kunnen doen. Omdat wij zin hebben in een snack, iets van nachos of fried patatoes, kijken we op de kaart voor we ergens naar binnen gaan, maar alle keukens zijn al dicht waaatt! Shit, dan lopen we maar naar het strand? Een 10 minuten lopen op en weer de buld af, dat word een berg beklimmen op de terugweg, voor de 3de keer die dag al voor mij. Ik heb dan in ieder geval mijn exercise weer gehad!

Aangekomen bij het schattige boulevardje zien we dat de boom op de rotonde helemaal verlicht is met kaarsjes. Zoooo cutteee! En het voelt even warm en net of het kerst is, een warme kerst wel te verstaan voor mij dit jaar! We maken foto’s en lopen door en zien een club voor members van de surfers club en kijken of we erin mogen. We moeten netjes gekleed zijn en schrijven onze naam op de gastlijst, id laten zien en dan lopen we omhoog en zijn we in een fancy bar/club. Het is gezellig maar niet super druk en er is uitzicht op de zee, super mooi en we zijn tevreden dat we naar het strand zijn gelopen en deze plek hebben gevonden. We nemen een wijntje en bekijken de dansvloer, waarna we helemaal dubbel liggen! Jonge jongens van in de 20 versieren oude vrouwen en kijken niet eens om naar de mooie jonge meiden die er naast dansen, hahahhaha. Gezellige australische mensen die hun schoenen uit doen en op blote voeten dansen, lekker dronken of gewoon super gezellig? De muziek die gedraaid word is van I can walk 500 miles tot abba, tja??????.

Na ons wijntje vervolgen we onze terugweg bergopwaarts en gaan we lekker naar bed. Gelukkig heb ik die middag mijn spullen al georganiseerd en bijna ingepakt, de volgende dag moet ik weer uitchecken.

Ik ben heel vroeg wakker omdat de kamer al weer leeg is en alle bedden afgehaald zijn als ik uiteindelijk besluit op te staan om 8 uur. Ik was hiervoor al 10x half wakker natuurlijk door iedereen maar heb gewoon mijn deken eigenwijs over mijn hoofd getrokken en ben verder gaan slapen. De wekker stond om 9 uur, was het maar zo’n feest. Ik breng mijn bagage naar de storage room, haal mijn beddengoed af en check uit. Hierna maak ik mijn watermeloen als ontbijt en daarna wat later een appeltje met joghurt, lekker! Ik heb nog 3 of 4 uur voor ik naar de bus moet lopen en ga in de schaduw en half in de zon zitten en schrijf in mijn reisdagboek, ik werk alles bij want veel tijd om daar uitgebreid in te schrijven heb ik niet. Altijd als ik ergens zit zit ik met iemand of begint iemand een gesprek. Wat niet altijd erg is, maar soms wil ik gewoon eveenn tijd alleen!

Van Noosa naar Rainbow Beach!

Ik kom ‘s avonds aan, tegen een uur of 5, in mijn hostel in Rainbow Beach. It’s called Frasers on Rainbow. Ik check in mijn 8 mixed bed dorm kamer en ik heb geen keus meer over welk bed want alles is al bezet. Het word het achterste bed, bovenop. Ik eet hier bij het cafe want voor 7 dollar kan ik eten halen, vandaag op het menu de echte australische burger. Lekker hoor, en voor dat geld kan ik toch zelf niks koken, helemaal prima. Ik bel met steven, papa, mama, demy en oma en ook Robyn en Lauren komen in beeld op de facetimes, super leuk om met iedereen even te bellen, nu de wifi dat een beetje toe stond.

Terug op de kamer merk ik dat ik als enige een dun matras heb en ik probeer het uit, het is zo dun dat ik de hele lattenbodem voel en met 2 dagen in het vooruitzicht.. na ah not going to happen mate. De receptie is al dicht en ik in mijn pyjama, dus dan moet ik naar de bar die lekker vol zit. He I am sorry to bother you but my matrass is so thin, thinner than all the other in the room and nobody wants it. Now I will sleep here for 2 nights and I allready have back issues and I can feel the bottem of the bed, sow.. 2 kamers later vinden we een leeg bed en moeten we een verhuizing doen. In de kamers die we binnengingen waren de lampen al uit en iedereen lag in bed, nou geweldig maar het is in ieder geval weer geregeld. Ik ga slapen.

Om 7 uur zijn er free pancakes maar ik sta er niet voor op, alhoewel mijn kamer wel weer leeg is om 7 uur en ik er dan ook maar weer een keer om half 9 uit ga als de laatste de lamp aan doet en zijn spullen gaat pakken. Mijn best.. als ik naar de winkel ben gelopen om ontbijt te halen en in de keuken kom zie ik nog heel veel pancakes, joepie!! Ik neem er 2 en ga buiten aan de picknicktafel ontbijten, ze zijn best groot ik krijg ze niet op maar ben blij dat ik ze nog kon nemen hihi!

Ik pak mijn koffer opnieuw in, met de was die ik net van de waslijn haal, heerlijk al mijn spullen weer fresh. De eerste was in 2 weken. Ik pak ook mijn kleine koffertje in voor de komende 3 dagen want ik mag alleen een kleine tas mee nemen, naar Fraser island.

Hierna ga ik met mijn boek even naar het zwembad op het terrein, met de intentie om te lezen, maar dat lukt niet. Ik word aangesproken door mensen, die ook Nederlands blijken, again. En van de 10 mensen bij het zwembad zijn er alweer 4 Nederlands, ben ik wel aan de andere kant van de wereld? Bijna iedereen die hier vannacht slaapt gaat morgen vanaf hier de Fraser Island tour doen, that’s nice.

Dan wacht ik Natasha op die van de bus komt vanaf Noosa. We vragen of ze op dezelfde kamer kan en na wat schuiven lukt dat, gezellig! We maken lunch, ik een broodje met gebakken ei en Natasha is on a budget en maakt haar noodles (8 pakjes voor 1 dollar ofzo). Daarna insmeren, bathing suits aan en de bodyboards meenemen van de receptie! Let’s go to the beach, Rainbow Beach!

5 minuten later en 10 trappen af later springen we het water in, eerst is het een beetje koud maar daarna lekker! Vooral na de intensiteit, het gaat ons goed af en we krijgen tips van een random jongetje in het water hahaha. Hij verteld ons dat we dieper in het water moeten, wanneer we moeten gaan en het is best hulpvol eigenlijk, thanks buddy. We hebben het super gezellig en

In onze kamer douchen we om de beurt en komen er 3 nieuwe mensen de kamer inchecken, een stelletje uit Zwitserland en een meid uit Canada.

Het is al weer bijna 5 uur en ik ga naar de bar voor de safety briefing. Daar zit zo’n 60 man. Ik mag naar groep 2 en daar ontmoet ik de 7 andere mensen bij wie ik komende 3 dagen in de auto ga zitten. Er zijn nog 7 andere groepen van 8 mensen.  Tijdens de briefing gaat het stormen, onweren en keihard regenen. Ik blijf samen met veel anderen, binnen en we eten de spaghetti voor 7 dollar, de dagmaaltijd. Daarna ga ik naar mijn kamer en nu schrijf ik deze blog.

Wat we moeten pakken voor de komende dagen Fraser Island: zonnebrand, muggenspul, badkleding, extra kleren, een pet en toilletspullen. Ik ga geen bereik hebben hier en kamperen, ik ben benieuwd! Maar het schijnt heeeeell mooi te zijn, nou dat mag dan ook wel?.

The Royalty is going to be there to tomorrow, so maybe you’ll see picks of me with them? No haha probably not, the island is so big that you can make it around in 21 days (iets kleiner dan Hong Kong)

Mijn wekker morgen staat om 6:45, ik ga voor de free pancakes en ik moet om half 8 uitgechecked zijn en met al mn spullen klaar staan en dan letsgo!

Doedoei tot woensdag, als ik weer terug ben in de bewoonde wereld!

Aussie phrases:

A bit more choke and you would have started

-a person has farted

Awning over the toy shop

-man’s beer belly

Weird people

Brisbane

Eenmaal in mijn hostel kon ik nog niet inchecken en ben ik maar naar de rivier gelopen naar de gratis ferry om vervolgens naar de overkant te gaan naar South Bank. Het is eindelijk een beetje lekker weer aan het worden! Eenmaal van de ferry af gekomen loop ik gewoon een beetje rond op zoek naar een eettentje, maar overal waar ik kijk zie ik alleen maar hamburgers en kebab en geen sandwiches of broodjes. Uiteindelijk ga ik bij en restaurantje zitten en bestel een carrot cake??.

Als ik verder loop en ik net aan het opzoeken ben waar ik het meer in Brisbane kan vinden, zie ik het al, toevall. Demy heeft mij foto’s gestuurd van plekken in Australie waar ze is geweest en aan mij de opdracht om die foto’s na te maken! De eerste is in Brisbane, in dit aangemaakte meer/zwembad. Alleen Demy staat er in en aangezien het nog niet zo warm is dat ik op zal drogen en ik geen bikini mee heb wordt mijn foto een selfie voor het water?. Toen ik verder wou lopen om een rondje te maken sprak Mark mij aan, een australier in de 20. Hij was aardig maar ook apart, hij had psychologie gestudeerd en dacht mij helemaal te kennen? . Ik voel meestal een bepaalde energie of ik heb een gevoel bij iemand, bij jou heb ik dat niet. Blablabla. Hij is klaar met het wonen in Australie en binnenkort gaat hij naar duitsland en nederland en wilt daar gaan wonen. Het gras is altijd groener bij de buren zeggen we dan. Maar goed na een tijdje zegt hij dat hij eten gaat halen en mij alleen verder laat gaan, yes?! En dus vervolg ik mijn weg naar de botanische tuinen, weer aan de overkant vd rivier dus loop ik over een van de vele bruggen die Brisbane heeft. Welgeteld 7 geloof ik en de volgende is onderweg. De brug waar ik over loop is alleen voor voetgangers en fietsers, nice!

De botanische tuinen zijn heel mooi en overal waar ik loop (ook wel buiten de tuinen gewoon in Australie) voelt het alsof ik in een dierentuin loop. Voor diegene die nog nooit in een dierentuin geweest zijn ik bedoel hier mee dat alles groen is, tropisch, maar ook dat er overal vogels etc. Rondlopen. Ik hou er van om in deze grote tuinen even iedereen te ontwijken en lekker op een plekje aan de rivier te gaan zitten en gewoon te genieten.

Als het maar eens tijd is om terug te gaan loop ik weer over de brug en neem ik de ferry weer. Perfecte timing! Terug in het hostel meet ik Natasha die ondertussen ook aangekomen is en ze zegt, je gaat mee met de bar crawl! We gaan om 7 uur! Ondertussen was het bijna kwart voor 6 en moest ik nog douchen omkleden naar de supermarkt en zien om avondeten te maken..

Uiteindelijk werd dat douchen omkleden en geroosterd brood met een overgebleven eitje.

De Bar crawl was oke maar ongeorganiseerd, om 12 uur waren we weer thuis en gingen we lekker naar bed in onze 8 bed dorm. En dan hoor je iemand snurken, ughh, every single damn night somebody snores!

De wekker staat aan en optijd ook, half 8 want Natasha en ik gaan naar de koala sanctuary!

Gelukkig zijn we op tijd, het eerste wat we doen is de koala’s vasthouden en daar 200 foto’s van maken?. Na dat we dit hebben gedaan vinden we de kangaroos en walibis en kopen voedsel voor ze, tijd om ze te voeren! Zodra we op het grasveld staan met onze zakjes voedsel komen de kangaroos vanzelf al naar ons toe hoppen haha! Instructies voor het voeren: hou je zakje dicht, hurk door je knieën en houd het eten in je handen. En zo heb ik wel 8 kangaroes of walibis gevoerd, ze snoepen alles uit mijn handen waarbij ze mijn handen likken, een grappig gevoel! In de koala sanctuary hadden ze ook de platypus! Joaa Natasha daar gaan we heeen! (Een platypus is een vogelbekdier.) Dit is de enige plek waar je ze in gevangenschap kan zien, met een speciaal hok zodat ze ons niet kunnen zien en er staat een speciaal licht op de platypussen. (Is dit het meervoud van platypus?)

Check check check we hebben alles gezien, inclusief de dingo en een schaapshow dus voldaan en op tijd pakken we de bus terug en we zijn heel blij dat we dit hebben gedaan.

Om 3 uur sta ik weer klaar en stap ik de bus in. Op naar Noosa!!

Noosa, donderdag 18-10

Ook hier slaap ik in een 8 bed dorm, noo privacy. Als ik vraag om een female dorm kan dat niet maar word ik gelukkig wel in een kamer gezet waar tot nu toe alleen maar meiden in zitten! Ik drop mijn spullen, ga naar de supermarkt en maak wat pasta. Ik heb weinig inspiratie voor (goedkoper) eten en ik loop gerust een halfuur in de supermarkt rondjes.. dus als iemand tips heeft voor eten kom ik die graag tegen in de reacties onder deze blog, haha thanks!

Anyway, daarna ontmoet ik Henrike, die ik ken uit het hostel in Byron Bay, en we maken plannen om de volgende dag samen te gaan kajakken. Ik duik lekker op tijd mijn bed in.

De volgende ochtend na het ontbijt lopen henrike en ik naar de kajak verhuur richting het strand. Dit is up the hill inplaats van downhill, wat best raar leek, maar Noosa is dus een en al heuvels blijkbaar. Goed voor de kuitjes in ieder geval! We stappen in de tweepersoons kajak en beginnen te pedellen, het is heeerlijk weer en ik heb mij dan ook ingesmeerd en de bikini is alvast aan onder de kleren in het geval we een duik gaan nemen! Wat we na twee uurtjes kajakken ook doen! Het uitzicht is mooi overal zijn eilandjes met bomen geworteld in het water en als we ergens een strandje vinden meren we aan voor een pauze. Zwemmen? Yess let’s get in! Kleren uit en hoppaa. Het is niet koud, ook niet erg warm, er zijn verschillende stromen warm en koud maar het is lekker om even pauze te houden en te zwemmen. Ik ga morgen mijn armen wel voelen. Toen ik uit het water kwam was er opeens een stingray, waatt!

Om 2 uur was ik terug bij het hostel en heb ik broodjes gemaakt, Natasha just arrived as well and we went to the beachhh! Ook zijn we een ijsje en smoothie gaan halen en hebben we even door het schattige winkelstraatje gelopen. Love Noosa and this weather! Toen we terugkwamen en de heuvels weer hadden beklommen zijn we in het zwembad gesprongen. En na het rivier water, zee water en zwembad water ben ik maar even lekker gaan douchen en opfrissen.

Morgen ben ik al twee weekjes weg!

We got out of the bus

And than we got out of the bus and we were in Surfers Paradise!

Dit hostel is zo mooi! Het is bijna een hotel, we hebben een eigen badkamer op onze 4 bedroom female dorm. (Yay female dorm). Ik hoef dus niet 's nachts naar buiten als ik naar de wc moet, super chil! Ennn het hostel heeft zelfs een jacuzzi, nou dat laten wij ons geen twee keer zeggen let's hit it! Terwijl we in de jacuzzi zitten gaat het regenen en het is buiten nog best koud maar in de jacuzzi is het lekker haha dus we blijven er lekker in en zakken nog een beetje meer onderuit. Ik ben met Natasha, ik heb haar in een vorig blog al genoemd ik heb haar in Byron Bay in de club ontmoet en nu blijkt dat we toevallig in hetzelfde hostel zitten en zelfs bij elkaar op de kamer! Ze is van Canada en het is heel gezellig, ook Brittney reist een beetje met ons mee en gaat mee als we wat gaan doen. In de jacuzzi komen al snel een man of 7 bij en we hebben met iedereen gesprekken, er zit ook weer een Nederlander bij, altijd leuk! Na de jacuzzi lopen we het stadje in dat een straat verder is en halen we wat drinken voor bij de bbq die er vanavond wordt georganiseerd in het hostel genaamd BUNK surfers paradise. De bbq lijkt ons een goed idee en we betalen de 5 dollar, free entree at the club included, bbq, one free entree drink and all the drinks for half the price the whole evening. Seems like a fine ass deal doesn't it?

We eten alvast wat op de kamer want we hebben honger en we maken een sandwich. damn we hebben geen mes voor de creemed cheese... Be creative! Oke dan gebruiken we de achterkant van een nog verpakte tandenborstel, dat kan ook! De sandwiches waren gewoon lekker hoor.. (see the video's for the make off of our sandwiches).

Ook bij de barbecue leer je weer zo veel mensen kennen het is niet normaal ik wordt waarschijnlijk nog moe van sociaal zijn. Ook zit er een jongen bij die ik herken en ik zeg tegen Natasha, verrek die jongen heb ik ook in mijn vorige hostel gezien. Ik ga met hem praten, ja hoor weer een Nederlander en wat een toeval dat iedereen dezelfde reis maakt. Ook Natasha is al een paar keer dezelfde mensen in een andere stad weer tegen gekomen. Tegen half elf verzamelen we met zo'n 25 man bij de ingang en lopen we naar de stad.

Het is een hele gezellige avond!

Als ik thuis kom spring ik heerlijk onder onze eigen douch en ga ik naar bed. De volgende ochtend moeten er weer meiden van onze kamer uitchecken en worden we wakker. Het ontbijt hebben we gemist dus we eten noodles op Natasha's verzoek.

voor we naar het strand gaan om een fotoshoot te houden gaan we naar de balie om tours te boeken. Skydivee it isssss in Cairns at Mission Beach!!!!

And yes, drinks are affortable. Ze hebben hier zakken met wijn van 4 liter voor 12 dollar, oftewel 7 euro .

Vanaf nu, op Bertins verzoek is ook de kaart beschikbaar zodat jullie mij kunnen volgen op de kaart! Naast de kaart kan je ook bij het kopje foto's en video's kijken daar upload ik ook!!

Last night in Surfers Paradise, tomorrow I'm heading to Brisbane!