myadventure-romee.reismee.nl

Zuid-Afrika •De garden route🐒

Plettenbergbaai

We rijden terug van de safari richting Plettenberg baai en we besluiten om onderweg te stoppen in het mooie tsitsikamma park.

We betalen entree en rijden het park in. Als we een parkeerplaats hebben gevonden, onderaan de start van de hike, beginnen we aan de hike.

We hebben precies 3 uur om de waterfall trail hike te doen van 3-4 uur voordat het park dichtgaat. Het tempo zit er flink in met Linde voorop! Onderweg genieten we van het prachtige uitzicht, de afwisselende omgeving en de looproutes van de hike. Het gaat van afrikaanse bossen naar klouteren over de stenen vlak bij de zee. Na ruim een uur komen we een hoek om en zien we de waterfall! Shit, we hebben geen bikini aan, achja ondergoed will do. Het is hoog tijd voor een verkoeling, want nat zijn we al, maar niet van het water…

Plons?

Wat een heerlijk water, na een tijdje komen we eruit, want het is tijd om op te drogen en onze weg terug te vervolgen. Shit, waar is de zon, ik zie alleen maar wolken. De tijd dringt dus we gooien onze kleren maar gewoon aan en hopen dat we onderweg droog worden van het lopen. Na een inspannende terugweg komen we precies optijd weer bij de auto. 5 minuten voordat het park sluit rijden we de slagbomen uit. Wat een dag, sochtends safari en dan nog deze mooie hike!!

We checken even later in bij ons hostel in Plettenbergbaai en gaan snel onder de douche, die nodig is na 2 dagen. We maken ons klaar om lekker uit eten te gaan. ‘Sol’ wordt aangeraden. Als we daar buiten plaatsnemen is er een heerlijke sfeer! Live muziek en heeerlijk afrikaans eten, boboti like I never had it!?

Thursday 24th

Surfen!! Linde’s eerste keer! We zijn met twee andere Nederlandse jongens van onze leeftijd, super leuk een klein klasje. Na een korte uitleg poppen we lekker de ijskoude zee in, maar het is goed te doen met onze wetsuits. We nailed it en hebben zelfs wat party waves gepakt!?????Zo heerlijk!

Savonds eten we heerlijk met een uitzicht op de zee bij een chique restaurant genaamd fat fish. Daarna hebben we drinks met de Nederlandse jongens van het surfen. De locals van ons hostel sluiten ook aan en we worden gechallenged om te poolen. Een gezellige avond en we liggen laat in bed.

Plettenbergbaai —> Simonstown (kaap de goede hoop)

Onderweg stoppen we in Swellendam, omdat we hebben gelezen dat dat een leuk plaatsje is met restaurantjes. Echter als wij daar aankomen zijn we bang dat de ruiten van de auto meteen worden ingetikt en lopen we rond met een behaaglijk gevoel. Het is super druk met mensen, vooral ook arme mensen. Na een straat kijken we elkaar aan en zeggen we tegen elkaar: willen we hier zijn? Nee.. we gooien onze plannen om en omdat we toch eten nodig hebben gaan we snel de supermarkt in en uit en rijden zo snel mogelijk het dorpje uit.

We vervolgen onze weg en sneller dan gedacht komen we aan in Simonstown. Voordat we inchecken rijden we eerst door naar Boulders beach, om de pinguins te bekijken, so cute. ‘S avonds eten we lekker in Kalk bay. We rijden rond en zien overal prachtig de verlichte dorpjes.

Time to get up, lets go to Muizenberg. We halen een lekker gezond ontbijtje en koffie on the go en gaan op het strand zitten om het te eten. Met een windje door ons haar kijken we naar alle surfers voor we een kleine twee uur later doorrijden naar kaap de goede hoop.

An ostrich! Ze rennen voor ons auto de weg overWaattt een uitzicht is de hele route hierheen, wow we kijken onze ogen uit! De hele weg naar kaap de goede hoop rijden we langs de zee, en zien we schilderachtige bergen op de achtergrond. In het park zien we super mooie stranden en klimmen we de berg op naar de vuurtoren en hebben vanaf daar een amazing view!! On the way down zien we de baboons!! Ik vind ze maar eng, ze zijn ook gevaarlijk, maar Linde wilde ze heel graag zien. Monkeysss?.

We rijden nog langs een paar mooie plekken voor we het park uitrijden.

Na wat leuke stops voor drankjes met live muziek verder is het bijna tijd voor ?. En dat betekend dat we de Chapman’s peak drive gaan doen. 9 km met 114 bochten langs de zee met aan de andere kant rotsen. Dit is de gaaaafste route die ik ooit heb gereden zeg! Zo romantisch!? African sundown…

(Voor alle foto’s kijk bij de foto gallerij ZA map, ik zal als de vlog klaar is de link ook hierbij zetten.)

Morgenvroeg gaan we surfen in Muizenberg en daarna gaan we de auto inleveren en zijn we een week in Kaapstad! ? Daarvan zal ik nog een blog schrijven!
Bai danki

Oma Lydia

Genieten weer, mooie belevenissen weer, al weer benieuwd naar je volgende dagen ?

Cecile

Wat gaaf om zoveel te beleven in zo'n korte tijd. De natuur zal indrukwekkend zijn. Surfen lijkt me heerlijk aldaar. Veel plezier nog.