myadventure-romee.reismee.nl

Fraser Island!!! Lots of mosquitoes, dingo’s, turtles, jellyfish and snakes.

Monday, were it all begins  

We pakken alle spullen in de auto, dat betekend een rugzak per persoon want er is heeel weinig plek en we zijn met zijn 8en in een auto. Ik shotgun de frontseat en we rijden naar de ferry, eerst over de weg en vervolgens al snel over het strand, iets wat de komende 3 dagen ons wegdek wordt. We komen bij de ferry die ons naar de overkant brengt, van Rainbow Beach naar Fraser Island! We rijden de hele dag over het strand en hobbelen heen en weer, met de boxen die bijna uit elkaar knallen in de auto ondertussen. De eerste stop is ons kamp, die dingo proof is gelukkig door alle hekken om het kamp, maar niet snake proof.. 

Mijn groep bestaat uit Mark, Ingrid, Lizzy, Ben, Dan, Dimitri en Cody, waarvan de oudste 35 is en de enajongste 28. De jongste en kleinste schrijft dit blog, maar dat is vast geen verrassing. Toch krijg ik het voor elkaar om niet opgepropt achterin te hoeven zitten, brutalen hebben de halve wereld zeggen ze dan toch? Oops hihi, maar de 3 dagen in de bumpy car is op zich al fijn genoeg voor mijn rug vond ik zo. 

Voor ons rijd de leader car met de tourgide erin en een ander groepje, dan volgen wij, auto 2 en achter ons auto 3 en 4, we zijn met 32 man. 

Op de camping mogen we een tent uitzoeken en ik heb een tentje voor mij alleen, in de tenten passen 2 personen. Iedereen heeft een slaapzak gehuurd en de superdunne matjes liggen onder de tent waardoor het lijkt of je op de grond ligt. Een kussen is er niet, daar hadden ze mij best over mogen inlichten, want mijn eigen kussen heb ik gewoon mee en ligt nu te rusten in het hostel. Maar het is niet anders en dit is voor de komende 2 nachten mijn slaapplaats, tenminste dat dacht ik toen.

Wraps is onze lunch, per auto krijgen we komkommers, tomaat, een krop sla, saus, kaas en ham. We snijden alles en gaan lekker eten, want we hebben honger. Na de lunch is het hoppatee de auto’s in en naar de champagne pools rijden!

Voor de Champagne pools moeten we  een kwartiertje lopen op een uitgezet houten pad, het is niet super warm maar het is wel lekker, een beetje fris om de champagne pools in te gaan. De champage pools zijn nog redelijk klein als we daar aankomen maar het is vloed aan het worden en ze worden steeds groter. Het is een mooi gezicht hoe de zee tegen de rotsen aanslaat en de pools vult.

Na een uurtje moeten we terug lopen en rijden we naar het uitzichtpunt van Fraser, Indian Head. Dit betekend nog 10 minuten rotsen klimmen, want er is geen pad, maar dan kijk je over de kusten en de zee uit, prachtig! Ik zie zelfs een rog schildpadden in het water!

Nog een uurtje crossen en van bestuurders wisselen, maar ondertussen spotten we dingo’s en heeft iemand die aan het vissen is een haai gevangen, vet!

Als we om kwart voor 5 terugkomen is mijn groepje het eerste die meteen beginnen met koken. Ondertussen een beetje nederlands praten en dan weer Engels, wat verwarrend is dus ik hou het liever bij Engels, ook tegen de Nederlanders haha.

Als avondeten hebben we groenten die we koken en dan roerbakken en we hebben noedels. Normaal hou ik hier niet zo van maar het is lekker om veel groenten te hebben! En als toetje een appeltje en sinaasappel, hm gezond!

Geen receptie, geen boek, geen netflix, geen muziekoortjes... 

Oke geeft niet, dan gaan we maar een vuur maken, marshmallows maken, goon drinken en kaartspelletjes spelen! We spelen carts against humanity met 8 man, natuurlijk win ik ?,(eerste keer dat ik dit speel) een leuk spel!

Ik heb 5 minuten om te douchen voor 2 dollar, maar als mijn douch uitspringt terwijl ik nog lijfshampoo op heb gooi ik er nog maar een 2 dollar munt in die ik gelukkig mee heb. Om half 12 lig ik in bed. Overigens heeft niemand het voorbij 12 gered want om 6 uur begon het drinken al en was het kampvuur al aan. 

Na een korte nacht door schreeuwende mensen en een pijnlijk lichaam wordt ik om 6:20 wakker en ga ik er maar uit, ik heb geen zin om langer in deze tent op de grond te liggen. Ik ga rustig omkleden en ontbijt maken. Om 8:30 vertrekken we met zijn allen. Het is 30 kilometer rijden naar Lake Wabby en we moeten van auto's wisselen. We zitten nu bij de tourguide in de auto, op een oncomfortabel bankje 4 tegenover 4, knieën opgetrokken. Rond kwart voor 10 zijn we bij lake wabby en wordt ons vrolijk verteld dat het vanaf daar 2.5 km lopen is om daar te komen, zo'n 40 minuten hiken bultopwaards in het zand met de lekkere brandende zon. Letsgo. Na 40 minuten komen we ineens bij een sandbowl aan, overal waar je kijkt zand, super vet hoor maar waar is nou dat meer ik wil er in springen het is warreemm! 2 minuten lopen zien we dat het zand heel stijl afloopt en daar beneden ligt het groene meer, Lake Wabby. Rennen, kleren uit, springen! In het water zien we kleine visjes en een kleine haai soort zonder tanden dus niet gevaarlijk. Na 40 minuten, om 11 uur, lopen we met de hele groep weer terug. Als we bij de auto zijn zijn we allemaal opgelucht en we zijn nog blijer als we 10 minuten later een klein dorpje in rijden omdat dit de plek is waar we onze lunch gaan maken. Weer wraps.

Nog steeds zitten we in auto 1 bij de tour guide en we gaan 10 kilometer de binnenweggetjes in. Ik schud zo veel op en neer en ben zo vaak de lucht in gegaan dat ik los kwam van het bankje, sow. Maar dan verteld de tour gids ons dat de weg normaal nog veel erger is, dat ze het zelfs hebben verbeterd voor de komst van prins Harry, hahahah. Eenmaal bij Lake McKenzie aangekomen is het het waard, dit is super gaaf. Het water is zo helder en de bossen zo groen! We hebben onderhalfuur om hier te genieten en daarna gaan we terug naar het kamp, waarbij we nog een tussenstop hebben bij het Schipwreck en daar maken we een groepsfoto. Om 5 uur zijn we terug en ga ik in de hangmat liggen, blijkbaar is mijn groepje al weer bezig met eten. Ik ga douchen en trek en trui en jogapants aan, hopelijk kunnen de muggen mij dan wat minder vinden dan gisteren. Niks is minder waar, ik tel zo'n 15 muggenbulten, als het er niet meer zijn want op iedere plek ben ik minstens 2x naast elkaar gestoken.

De avond is weer gezellig, deze keer met uno, weer een kampvuur, marshmallows en een apple cider, waarna ik wel vroeger naar bed ga. Deze keer niet in de tent, nee zeker niet meer. Ik pak mijn slaapzak en ik ga gewoon in de auto op de achterbank liggen, raampje open voor een beetje lucht. Om half 6 ben ik wakker en ik heb een stuk beter geslapen dan in de tent, ik ga nog een uurtje slapen en ga er voor 7 uur uit. Mijn spullen pakken in de tent en de spullen in de auto. Ontbijten, auto's in en dan de laatste uurtjes op het eiland voor we de ferry weer terug pakken. Onze laatste stop is Eli Creek, een zoetwater rivier. Super helder en heel ondiep. We hebben allemaal een rubberen band en dobberen langzaam en heerlijk de rivier af in de zon! Als we uitgedobberd zijn gaan we volleyballen, zonnen en lunchen. Hier na is er de kans om met een klein vliegtuigje een vlucht te maken van 15 minuutjes, wat een aantal mensen doen. Ik zelf heb het niet gedaan, ik vond het niet de moeite waard ik heb het eiland al van alle mooie kanten en uitzichtpunten gezien. We moeten nog zo'n 2 uur rijden om bij de ferry te komen en dan is de tour dus al bijna afgelopen.

Bij deze  blog is het het absoluut waard om de foto's, maar ook vooral de filmpjes te bekijken! Welk meer vinden jullie mooier Lake Mackenzie of Lake Wabby? Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Fraser Island, I like your lakes, but I don't like your mosquitoes.

Morgen avond ga ik naar Hervey Bay, waarna ik een tussenstop heb en dan neem ik de overnight bus naar Airlie Beach, op de kaart kan je zien hoe ver dit is!   

Reacties

Reacties

Oma Lydia

Hartstikke leuk weer deze blog!!! Geniet maar lekker verder daar, ik reis hier met je mee??

Brenda

Blij dat je weer online bent! Klinkt als een gezellige, mooie maar zeer vermoeiende en jeukerige trip, hopelijk rust je lekker uit voor het volgende avontuur weer begint!

Ingrid

Weer een avontuur erbij. Leuk om te lezen. Succes met de volgende trip.

Dionne

Heerlijk genieten!!!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active