myadventure-romee.reismee.nl

Weird people

Brisbane

Eenmaal in mijn hostel kon ik nog niet inchecken en ben ik maar naar de rivier gelopen naar de gratis ferry om vervolgens naar de overkant te gaan naar South Bank. Het is eindelijk een beetje lekker weer aan het worden! Eenmaal van de ferry af gekomen loop ik gewoon een beetje rond op zoek naar een eettentje, maar overal waar ik kijk zie ik alleen maar hamburgers en kebab en geen sandwiches of broodjes. Uiteindelijk ga ik bij en restaurantje zitten en bestel een carrot cake??.

Als ik verder loop en ik net aan het opzoeken ben waar ik het meer in Brisbane kan vinden, zie ik het al, toevall. Demy heeft mij foto’s gestuurd van plekken in Australie waar ze is geweest en aan mij de opdracht om die foto’s na te maken! De eerste is in Brisbane, in dit aangemaakte meer/zwembad. Alleen Demy staat er in en aangezien het nog niet zo warm is dat ik op zal drogen en ik geen bikini mee heb wordt mijn foto een selfie voor het water?. Toen ik verder wou lopen om een rondje te maken sprak Mark mij aan, een australier in de 20. Hij was aardig maar ook apart, hij had psychologie gestudeerd en dacht mij helemaal te kennen? . Ik voel meestal een bepaalde energie of ik heb een gevoel bij iemand, bij jou heb ik dat niet. Blablabla. Hij is klaar met het wonen in Australie en binnenkort gaat hij naar duitsland en nederland en wilt daar gaan wonen. Het gras is altijd groener bij de buren zeggen we dan. Maar goed na een tijdje zegt hij dat hij eten gaat halen en mij alleen verder laat gaan, yes?! En dus vervolg ik mijn weg naar de botanische tuinen, weer aan de overkant vd rivier dus loop ik over een van de vele bruggen die Brisbane heeft. Welgeteld 7 geloof ik en de volgende is onderweg. De brug waar ik over loop is alleen voor voetgangers en fietsers, nice!

De botanische tuinen zijn heel mooi en overal waar ik loop (ook wel buiten de tuinen gewoon in Australie) voelt het alsof ik in een dierentuin loop. Voor diegene die nog nooit in een dierentuin geweest zijn ik bedoel hier mee dat alles groen is, tropisch, maar ook dat er overal vogels etc. Rondlopen. Ik hou er van om in deze grote tuinen even iedereen te ontwijken en lekker op een plekje aan de rivier te gaan zitten en gewoon te genieten.

Als het maar eens tijd is om terug te gaan loop ik weer over de brug en neem ik de ferry weer. Perfecte timing! Terug in het hostel meet ik Natasha die ondertussen ook aangekomen is en ze zegt, je gaat mee met de bar crawl! We gaan om 7 uur! Ondertussen was het bijna kwart voor 6 en moest ik nog douchen omkleden naar de supermarkt en zien om avondeten te maken..

Uiteindelijk werd dat douchen omkleden en geroosterd brood met een overgebleven eitje.

De Bar crawl was oke maar ongeorganiseerd, om 12 uur waren we weer thuis en gingen we lekker naar bed in onze 8 bed dorm. En dan hoor je iemand snurken, ughh, every single damn night somebody snores!

De wekker staat aan en optijd ook, half 8 want Natasha en ik gaan naar de koala sanctuary!

Gelukkig zijn we op tijd, het eerste wat we doen is de koala’s vasthouden en daar 200 foto’s van maken?. Na dat we dit hebben gedaan vinden we de kangaroos en walibis en kopen voedsel voor ze, tijd om ze te voeren! Zodra we op het grasveld staan met onze zakjes voedsel komen de kangaroos vanzelf al naar ons toe hoppen haha! Instructies voor het voeren: hou je zakje dicht, hurk door je knieën en houd het eten in je handen. En zo heb ik wel 8 kangaroes of walibis gevoerd, ze snoepen alles uit mijn handen waarbij ze mijn handen likken, een grappig gevoel! In de koala sanctuary hadden ze ook de platypus! Joaa Natasha daar gaan we heeen! (Een platypus is een vogelbekdier.) Dit is de enige plek waar je ze in gevangenschap kan zien, met een speciaal hok zodat ze ons niet kunnen zien en er staat een speciaal licht op de platypussen. (Is dit het meervoud van platypus?)

Check check check we hebben alles gezien, inclusief de dingo en een schaapshow dus voldaan en op tijd pakken we de bus terug en we zijn heel blij dat we dit hebben gedaan.

Om 3 uur sta ik weer klaar en stap ik de bus in. Op naar Noosa!!

Noosa, donderdag 18-10

Ook hier slaap ik in een 8 bed dorm, noo privacy. Als ik vraag om een female dorm kan dat niet maar word ik gelukkig wel in een kamer gezet waar tot nu toe alleen maar meiden in zitten! Ik drop mijn spullen, ga naar de supermarkt en maak wat pasta. Ik heb weinig inspiratie voor (goedkoper) eten en ik loop gerust een halfuur in de supermarkt rondjes.. dus als iemand tips heeft voor eten kom ik die graag tegen in de reacties onder deze blog, haha thanks!

Anyway, daarna ontmoet ik Henrike, die ik ken uit het hostel in Byron Bay, en we maken plannen om de volgende dag samen te gaan kajakken. Ik duik lekker op tijd mijn bed in.

De volgende ochtend na het ontbijt lopen henrike en ik naar de kajak verhuur richting het strand. Dit is up the hill inplaats van downhill, wat best raar leek, maar Noosa is dus een en al heuvels blijkbaar. Goed voor de kuitjes in ieder geval! We stappen in de tweepersoons kajak en beginnen te pedellen, het is heeerlijk weer en ik heb mij dan ook ingesmeerd en de bikini is alvast aan onder de kleren in het geval we een duik gaan nemen! Wat we na twee uurtjes kajakken ook doen! Het uitzicht is mooi overal zijn eilandjes met bomen geworteld in het water en als we ergens een strandje vinden meren we aan voor een pauze. Zwemmen? Yess let’s get in! Kleren uit en hoppaa. Het is niet koud, ook niet erg warm, er zijn verschillende stromen warm en koud maar het is lekker om even pauze te houden en te zwemmen. Ik ga morgen mijn armen wel voelen. Toen ik uit het water kwam was er opeens een stingray, waatt!

Om 2 uur was ik terug bij het hostel en heb ik broodjes gemaakt, Natasha just arrived as well and we went to the beachhh! Ook zijn we een ijsje en smoothie gaan halen en hebben we even door het schattige winkelstraatje gelopen. Love Noosa and this weather! Toen we terugkwamen en de heuvels weer hadden beklommen zijn we in het zwembad gesprongen. En na het rivier water, zee water en zwembad water ben ik maar even lekker gaan douchen en opfrissen.

Morgen ben ik al twee weekjes weg!


Reacties

Reacties

Oma Lydia

Leuk weer om te lezen, dat doe ik op een bankstel in de Leen Bakker? leest goed en zit lekker, mooie kleur ook!!! alleen nu Opa nog even mee krijgen? Leen Bakker??? Yes. Wij gaan de kamer aanpakken deze winter!! Jij alweer 2 weken weg morgen?gaat snel!!! Lekker van genieten?

Brenda

Fantastisch om te lezen! Ik vanuit de tuinstoel met een heerlijk zonnetje ook!! Dat duurt echter nog maar een paar dagen en jij hebt het hele komende jaar extra zomer!! Wauw!
Zo lang ik mee kan genieten van jouw reisavonturen valt het gemis wel mee, dus blijf lekker schrijven meis! Love you!!

Opa Jan

Weer genoten van jou verhaal, terwijl ik een overheerlijk broodje shoarma aan het klein maken ben. Kan ik nou ook aanraden Romée, heerlijk. Nu nog ff uitbuiken op de ‘bank’ die waarschijnlijk binnenkort het veld moet ruimen ):
Fijne reis verder en geniet ze vooral.

Ingrid

En ik zit heerlijk met een kopje thee op de stoel te genieten van jou avontuur. Heerlijk om mee te beleven geniet ervan en ik wacht met smart op het volgende verhaal. Dikke knuffel van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active