myadventure-romee.reismee.nl

It gets hotter and hotter

Airlie beach vrijdag 26 oktober

Om 10 uur ‘s ochtends stopt de overnight bus vanaf Rainbow Beach in Airlie Beach. Het eerste wat ik doe als ik uitstap is mijn lange broek uit doen. Pfoe wat is het al warm. Ik pak mijn koffers en als ik de goede richting in gewezen word begin ik te lopen. Wat een mooi uitzicht langs de haven met heel blauw water! Na 20 minuten van zoeken en sjouwen ben ik bij de receptie. Het enige wat ik wil is douchen en op bed ploffen, maar ik kan pas om 2 uur inchecken geweldig. Dus kleed ik mij om en spring het zwembad in en ga daarna lezen.

Als ik kamer 16 in loop is het gelukkig lekker koel binnen, ik shotgun het onderste bed. Douchen, opfrissen, insmeren en naar de lagoon lopen om daar even te zonnen en zwemmen.

Om 5 uur ga ik Natasha meeten, die onderhand is ingecheckt en een kamer naast mij zit. Lets hit some shops and get some food? We’re on the same page. Na een tijdje krijg ik mijn lekkere lasagna onder mijn neus en Natasha haar Spaghetti en we hebben garlic bread. Onder genot van rumour en een band eten we lekker ons eten. Airlie beach is gezellig en leuk! Het is vrijdag en dat betekend de vrijdag voor halloween, dat betekend dat ik geen normaal geklede nuchtere man tegen ben gekomen, haha! Mannen in vrouwen kleren vooral.

Na het eten doen Natasha en ik samen de was in de wasmachine en daarna in de droger terwijl we op mijn kamer chillen en met Flo praten, mijn kamergenoot uit Frankrijk. Als de was klaar is en het 9 uur is doen we een drankje bij de volle buiten bar van het hostel. Als we later de straat in lopen om te kijken of er ergens iets te doen is of er clubs open zijn vinden we geen plek waar we kunnen dansen op leuke muziek, misschien is het nog te vroeg. We gaan terug en zijn ook eigenlijk wel moe, tas voor de whitsundays klaar zetten en slapen dus.

Day 1

Om 10 uur moeten we weer uit gecheckt zijn en Natasha en ik gaan lekker ergens ontbijten. Ik neem een fruitsalade en croissantje met sap, natasha een uitsmijter. Het is alweer super warm buiten en we zitten dan ook lekker in ons bikini topje, de lunchroom is in de schaduw en lekker koel.

Voor half 1 heb ik al 15 minuten met mijn ingepakte tas gelopen en kom ik ruim op tijd aan bij het meeting point voor Wings- whitsundayssailing cruise. 2 nachten op een zeilboot met 30 anderen, ik heb er zin in want iedereen is er enthousiast over!

Als we aan boord stappen moeten alle slippers en schoenen uit en die worden in een zak gestopt, vanaf nu is het barefoot aussie style. We moeten binnen plaats nemen en maken kennis met de crew, die bestaat uit 2 mannen, Duke en Dan. Dan vaart de boot en Duke doet alles voor ons deze trip. Deze trip hoeven we niet af te wassen, niet te koken, alleen maar vakantie te vieren en te zonnen. Het plan voor vandaag is een stuk varen en dan ergens snorkelen. Tot die tijd krijgen we onze cabines toegewezen en daarna gaan we lekker zonnen op het deck. Ik slaap in een kleine cabine met een gangpad van 1 bij 0,5 m. Er zijn 8 bedden. Voor we de boot op stapten hoorde ik al 2 Nederlandse meiden en roep ik: ‘heej Nederlanderss!’ Sanne en Laura lopen beide stage in Sydney en daar kennen ze elkaar van. Als we binnen zitten komt Kimberly naast mij zitten en we raken aan de praat, ze is uit Duitsland. Als snel kom ik er achter dat we veel gemeen hebben, allebei al 5 jaar een vriend, ze heeft al 3x als au pair gewerkt en verteld erover. Aan het einde van de dag vraagt ze hoe oud ik eigenlijk ben, waarop ik lach en zeg wat denk je? ‘22?’ Haha nee iedereen zegt dat hier tegen mij, ik ben 18, en jij? ‘24 jaar, maar je bent veel volwassener ook in je gedrag.’ Dankjewel haha.

Snorkel breefing, allemaal verzamelen achter op de boot. Stinger suit aan, flippers aan, snorkel op, en inladen in de kleine boot. We worden op de kleine boot een stukje verder naar het reef gebracht en worden gedumpt. Veel plezier! Kimberly is mijn maatje, je moet een buddy hebben. Samen snorkelen we en hoewel ik het eerst raar vind om heel lang onder water te ademen in de snorkel en het raar vind om zo dicht onder mij koraal te hebben en vissen, gaat het al wat beter aan het eind.

Koffie en thee staat klaar als we weer op de boot zijn en alles uit hebben getrokken. Een kopje thee, biscuitjes , nog meer zonnebrand en opdrogen op het deck in de zon.

Om half 6 krijgen we nog snacks, een soort worst iets met deeg er omheen, voor jullie beeldvorming, want ik heb geen idee wat het was.

Dan besluit ik om even te douchen, dat mag, je hebt 1 minuut. Okeeejj.. shampoo in, douch aan, snel uitspoelen, douch uit, lijfshampoo op, douch aan, snel afspoelen, douch uit.

Om half 7/7 uur worden we naar het achterste deck geroepen en mogen w om de beurt binnen het buffet af om eten te halen. Duke heeft heerlijk gekookt voor ons allemaal, 30 man.

Om half 10 zitten we opgepropt binnen en krijgen we een interessante slide show met plekken waar we al geweest zijn, nog heen gaan, de planning voor de volgende dag en heeel veel vissen die we kunnen gaan zien, gaaf!

De boot wordt op het water vastgelegd, in Town Bay.

Welterusten ik mijn zacht golvende bedje.

Day 2

Ik kijk op mijn mobiel wat de tijd is, 6:20? Oke doei, eigenwijs trek ik mijn oogmaskertje weer op en draai mij om. Om kwart voor 7 staat het ontbijt klaar en worden we uit bed geroepen. Er staat een druk programma op voor vandaag! Ik neem lekkere fruitsalade en getoast broad, met niks, want ik hou niet van alle smeerseltjes zoals chocopasta etc.

We komen aan bij de whitsundays en zien er meer boten. Met de kleine boot worden we op shitty beach afgezet. Nee dat verzin ik niet zo wordt het echt genoemd. Als iedereen compleet is lopen we heuvelopwaarts naar het lookout- point over Whitehaven beach. Wauw, foto’s beschrijven dit uitzicht niet.

Als we klaar zijn met het uitzicht in ons opnemen en foto’s maken lopen we naar het strand zelf toe. 2 uur krijgen we de tijd. Dit zand voelt zo fijn en is zo wit, hef bestaat voor 98/99% uit silica. Het verbrand je ook op rare plekken want het weerkaatst de zon dus zorg dat je onderkin ingesmeerd is!?

Het water is zo blauw en helder het is bizar. Er zwemmen stingrays naast je en je kan ze helemaal in het water volgen, ook zwemmen er haaien. (Rustig maar, mama, papa haha, ze doen niks) Ik heb er overigens geen gezien, helaas.

Ik heb 2 uur gezwommen, door het water geslenterd en genoten!

Om 12 uur zitten we allemaal weer aan boord van onze boot, wings. Op naar de snorkel plek, maar eerst lunch! Door deze hittes actief bulten op te klimmen en afstanden te moeten lopen moet je naast veel water ook wat eten natuurlijk.

We worden geïntroduceerd in de nagemaakte subway van Duke, pak een afgebakken broodje en gooi er op wat je wilt, tomaat, bietjes, paprika, komkommer, sla, eiersalade, tonijnsalade, salami, kip, ham, tadaa!

Als we na de eerste snorkel, bij het plekje Pittstop, weer aan boord komen staat de koffie en thee weer klaar en en ook de bescuitjes. Ja er wordt zeker goed voor ons gezorgd!

Na het insmeren en zonnen komen we op de tweede snorkelplek van de dag aan en gaan de stingersuits weer aan en worden de duikbrillen, snorkels en flippers weer gepakt. De snorkelstop is in Mackerel Bay! Het is onderhand al half 5 en het begint af te koelen. It’s a bit chilly. Maar toch ga ik gewoon het water in, want ik wil niks missen. En dat blijkt maar goed ook, want na een halfuur word het turtle sein afgegeven en zwemmen we zo snel als we kunnen naar de gene die hem heeft gespot! Ik krijg hem in de gaten en wauw wat gaaf van zo dichtbij! De lengte van de schildpad is onder de 1 meter, Duke schat dat hij 18 jaar oud is. He buddy we’re the same age! De komende 20 minuten volg ik de schildpad overal en zwem constant boven hem, soms zo dichtbij dat ik hem aan kan raken. Ik probeer de schildpad te aaien, waarna hij iets dieper duikt helaas. De schildpad haalt 2x adem en steekt dan zijn kopje minder dan een halve meter van mij vandaan boven het water, heel schattig! Uit het water komend ben ik blij dat ik dit heb mogen ervaren, wat gaaf! Overigens gaat het snorkelen beter en het rif hier was super mooi en kleurrijk. Ook zag ik een vis van meer dan 2 meter en schrok daar best van, als je tussen de kleinere vissen vanuit een donker hol ineens deze vis onder je ziet duiken, haha! De napoleon maori wrasse. Bij foto’s kun je deze vis spotten op de vissenkaart, hij heeft enorme zoembalippen.

Op de boot krijgen we twee hele grote schalen met nachos, met van alles erop, mais, creme freche, heel veel kaas, tomaat, hmmm!!

Als het avondeten komt om 7 uur zit ik nog vol van de lekkere nacho’s, we krijgen beef, rijst, salde, boontjes en stokbroodjes met kruidenboter.

We zitten, wat een verrassing, weer te zonnen of te kletsen op het deck en om 9 uur krijgen we binnen de foto presentatie te zien van de foto’s van dezelfde dag. We krijgen rocky road als snack en ik word raar aangekeken als ik vertel dat ik dit niet ken. Het is chocolade met daar in marshmallows en andere dingen, uit de vriezer, zelf gemaakt. Het is best lekker.

Hierna ga ik op het deck liggen sterren kijken en daarna om half 11/11 uur kruip ik lekker mijn bed weer in. Het was een vermoeiende dag, maar wat heb ik veel gezien en wat was het gaaf!

Day 3

Goodmorning, 6:30. Hetzelfde ritueel, het ontbijt staat klaar. Bikini aan, fruitsalade eten, nog steeds heel lekker! En dan zonnebrand op en om een uur of 8 lig ik al weer in het water voor de snorkel. Dit keer met Rich, omdat Kimberley niet meer gaat.

Om 11 uur zijn we terug in de haven van Airlie Beach, back to reality zoals ze zeiden. Maar als dit reality is dan vind ik het nog steeds pretty good, haha!

Na de duik was het nog 2 uurtjes terug varen en werd ik voor het eerst deze bootreis zeeziek, dus ik was blij toen we in de haven stonden.

Op de terugweg loop ik met Kimberley en nog een meid van de boot terug naar het stadje en naar ons hostel. Onderweg zie ik dat de lagoon gesloten is.

Op naar Woolworths, de bekendste supermarkt hier, ik haal fruit, alvast avondeten en brood. Bij mijn hostel maak ik lekker scrambled eggs en eet het in de schaduw op. Het is zo warm en het voelt alsof mijn hoofd ontploft. Ik heb verkoeling nodig.

Eindelijk ik kom in mijn kamer, dezelfde als de nacht voor de whistundays toevallig, ik neem hetzelfde bed. Douchen! In bed liggen!

Ik ga naar de keuken om mijn galiameloen te snijden en dan komen maxime en michelle (van Byron Bay) ineens binnenlopen! ‘Hee wat een toeval weer, hai meid!’ We praten even bij over onze reizen en zeggen daarna weer gedag en gaan ons eigen ding weer doen. Wat voor mij betekend op bed uitrusten. Als ik naar mijn kamer loop kom ik Ada tegen, ik heb haar nog niet genoemd maar ik ontmoet zo veel mensen, ze sliep bij mij op de kamer, en kom er achter waarom de lagoon gesloten is. Er zijn gisteren 2 mensen overleden verteld ze, w a t??? Een man en een kindje zijn verdronken, pfoe..

Morgen neem ik samen met Natasha om 10 uur ‘s ochtends de bus naar Hervey Bay, waarna we de ferry naar Magnetic Island pakken! Laatste avondje Airlie Beach, letsgo Magnetic Island, de ena laatste stop!!

Reacties

Reacties

Opa Jan

Leuk dat je met een ‘leeftijd-genootje’ heb gezwommen. Een bijzondere ervaring die ik slechts één keer op Aruba heb mogen beleven. Weet dus wat je voelt. Leuk reisverslag weer. Als je later niet meer weet wat je worden wilt, kun je altijd nog boeken gaan schrijven :-)

Manon

Wow wow wow wat heerlijk om met je mee te mogen genieten dmv je verhalen. En wat een mooie herinneringen maak je. Xx

Oma Lydia

Prachtige ervaring weer voor je, en top dat je dit blog schrijft, ik geniet mee!! Enne.... dat zeeziek... van die bak nachos denk ik??

Brenda

Waarom krijg ik steeds tranen in m’n ogen als ik jouw blogs lees??????. Happy for you!!!

Cecile

Ik kan me voorstellen dat veel mensen jou ouder schatten. Je bent zo zelfstandig en hebt alles zo goed voor elkaar. Dat is iets waar je trots op mag zijn. Prachtige foto's ook weer en fijn dat shitty beach zijn naam geen eer aan heeft gedaan. Hahaha.

Ingrid

Wat heerlijk om jou verslag te lezen het is iedere keer weer een feestje als jou verhaaltje doorkomt. Wat zal dat prachtig zijn geweest daar onder water. Dikke knuffel van mij

Hester

Wat een shitty story weer ?

Demy

Ben zoooo ongelooflijk trots op jou! Ik hou van jou poepie ❤️❤️❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active