myadventure-romee.reismee.nl

Romée Richelle Riordan

Om 3 uur ’s nachts gaat de wekker. Mijn spullen zijn gepakt, ik kleed mij aan en dan loop ik de deur uit. Weg van mijn hostel kamer en in ieder geval voor een tijd weg van het hostel leven! Om 6:20 stijg ik op en laat ik Cairns achter mij, maar in return daarvoor krijg ik Melbourne.

Als ik land om 10:40, na een dikke 3 uur vlucht en een tijdsverschil van een uur erbij op geteld ben ik niet super moe, maar vooral excited, okay and a bit nervous maybe.. En dan komt Kat op mij afrennen en ze knuffelt mij en ik haar. Het is raar om elkaar na zo lang praten echt ziet, maar ook weer niet.

We lopen naar de auto buiten waar Deborah, de moeder van Kat ons in de auto opwacht. Dan ga ik voorin zitten en Kat rijd, we rijden naar mijn nieuwe huisje!

Thuis aangekomen na een 40 minuten rijden komt Adam naar buiten als we mijn bagage pakken. Hij zegt enthousiast hai en stelt zich voor en geeft mij een kus, waarop ik een volgende kus wil geven, dus we geven twee kussen en dan lach ik. Het eerste cultuurverschil en ik leg hem uit: ‘ We normally give three kisses when saying hi, but I assume now that you normally give one?’

Binnen zijn Leo en Lex en Leo is meteen geïnteresseerd en enthousiast. Leo is 24 maanden en Lex is 10 maanden. Beide lijken ze op de foto’s die ik heb gekregen.

De eerste week is nu al weer voorbij, het is een beetje veel soms, ik heb een totaal nieuw leven en de omslag na het reizen maakt dat waarschijnlijk nog wat groter. Het is moeilijk om ergens te komen hier in de buurt, omdat alles hier super heuvelachtig is en niks is heel dichtbij huis.

Afgelopen maandag ben ik met Kat naar het strand geweest, onze day off was dat en Adam zat thuis met de kinderen. Het was gezellig, al was het niet heel warm omdat de zon niet echt door wou komen. We hebben veel gepraat over van alles en nog wat.

Het weer is hier super wisselend, de ene dag is het 17 graden en dan kan het opeens 30 graden zijn. Het is hier nu lente en binnenkort wordt het zomer, lekker!

Vandaag heb ik met een meisje afgesproken en gaan we Melbourne verkennen en morgen heb ik ook met een meisje afgesproken, allebei ook au pairs, dus daar heb ik veel zin in! Even het huis uit. Ik moet hier mijn routine vinden en bezig blijven, vrienden maken en duidelijke afspraken. Ook wil ik graag gaan sporten en ik heb al een sportschool met zwembad gevonden waar ik waarschijnlijk ga sporten! Alles komt vast gauw genoeg, maar het is allemaal wennen en nieuw, wat overigens niet heel erg is. Ik leer goed mijn grenzen kennen hier.

De kids zijn lief, vermoeiend, maar lief, haha! Ik ben de zaterdagen, zondagen en maandagen vrij en helpt e rest van de week thuis. Ik heb al een keer gekookt en ik help ook een beetje met de normale huishoudelijke dingetjes. De kleine begint binnenkort vast met lopen en is vaak vrolijk. Leo is al redelijk aan mij gewend en roept vaak: Meee! Dat is mijn naam hier, mee, omdat Leo dat kan zeggen haha. Hij is heel schattig, maar hij heeft ook driftbuitjes en alles is nee, nee!

Het is fijn om met thuis te videobellen af en toe of met mensen te praten, al lukt dat overdag niet zo goed door het tijdsverschil haha, dat betekend vroeg opstaan of laat naar bed gaan voor een van beide.

Kat en Adam zijn wel aardig en het kan ook gezellig zijn ik kan wel met ze praten, na een tijdje weten we vast beter wat we van elkaar kunnen verwachten.

Reacties

Reacties

Hester

Even wennen allemaal! Je vindt vast gauw je draai daar. Hoe vonden ze je Mexicaanse schotel?

Manon

Lieve Romee, je gaat vast snel je draai vinden in je nieuwe leventje. Al is t vast 180 graden anders dan je travel live. Geniet ervan en geef jezelf de tijd. Dikke knuf en kus

Cecile

Zal best wennen zijn. Kleine kinderen zijn leuk maar ook vermoeiend haha. Wel lekker dat je drie dagen per week voor jezelf hebt.
Je zult het niet geloven maar Sophie en ik zijn de intocht van sinterklaas aan het kijken. Heel even maar.. xxx

Oma Lydia

Leuk dat je ons nog steeds laat meebeven wat je daar doet. Je hebt nu een ander leventje dan de afgelopen 6 weken, maar nu naar Melbourne, leuk! Benieuwd hoe je dat weer gaat vinden?veel plezier in ieder geval,?

Brenda

Soooo proud of you!!!!
You can do this! Love you!!
Leuk dat je blijft schrijven, ook van deze kleinere gebeurtenissen willen we graag horen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active