myadventure-romee.reismee.nl

North Island of New-Zealand

‘S nachts komen we aan op Auckland airport. New Zealand here we are! We lopen naar de bagage band en we lopen door mooie maori (de originele bewoners van Nieuw-Zeeland) palen en versieringen. Onderweg naar het hotel lopend, die naast het vliegveld ligt, stoppen we even bij maccers waar allemaal maori’s zitten. Onze eerste indruk is ze zijn best vol allemaal, getint en hebben zeker geen haast.

Na een nachtje slaap halen we de auto op en al snel zijn we on the road! Het centrum van Auckland is maar een halfuurtje verder en als we de koffers in het volgende hotel gedumpt hebben lopen we lekker de stad in. We komen er al snel achter dat iedereen op elektrische steps een ritje maakt en ze staan op elke straathoek. We downloaden het appje lime en daar gaan we, unlock een step en daar ga je! Een leuke manier om rond te komen en heel gemakkelijk, omdat je de steps overal mag droppen. We stappen af bij de haven waar een heerlijke lounge is. Zonnetje, lemon lime bitters, lekker muziekje en lounge stoelen, vakantie! Op de terugweg lopen we nog langs de skytower en als avondeten eten we sushi bij een Japans restaurant, hmmm daar kan ik wel aan wennen alvast voor Japan!

~The next day~

Laatste uurtjes in Auckland voor we door rijden naar Waitomo, we gaan lekker naar een strandje, het is weer heerlijk weer. Daarna klimmen we de one tree hill met een prachtig uitzicht bovenop!

Onderweg naar Waitomo rijden we door prachtig uitzicht, groene heuvels, veel heuvels!

Er is niet veel in Waitomo, het is een klein dorpje en vooral toeristisch met mensen die de glowworm caves gaan doen, precies wat wij ook gaan doen dus?. We vinden een gezellige pub die vol is en eten spareribs, die heb ik lang niet gehad yam!

De dag van de glow worm caves is aangekomen! Black water rafting, vet! We krijgen allemaal een wetsuit, een helm met een lampje erop, en laarzen. Klaar om in de caves te gaan, maar eerst gaan we nog even oefenen. We moeten achteruit in een rivier springen met onze rubberen band achter ons, dit is om te oefenen in de grot van kleine watervalletjes af te springen. Lekker nat van het koude water ook om alvast te wennen, want we worden gewaarschuwd, het gaat koud zijn in de grot, je handen en voeten gaan helemaal tintelen maar dat is normaal. We kruipen een ingang in die op een gleuf lijkt en amper te zien is als je niet weet waar het zit en dan komen we in een donkere ruimte waar we verzamelen tot iedereen er is. Wat uitleg, een groepsfoto en dan als ze vragen wie er voorop wilt gaan papa en dan ik snel voorop en mogen we de groep lijden, vet! Het is klimmen en klouteren en dan moeten we in onze band gaan liggen omdat het plafond super super laag is en moeten we eronder door druiven bijna horizontaal in het water liggend. Hierna moeten we achteruit van een watervalletje springen in onze band en later nog een keer. Nu moeten we een treintje maken en allemaal elkaars benen goed pakken, we moeten de lampjes uit doen en dan is het opeens pikken donker je ziet geen hand voor ogen, de tour leidster trekt ons allemaal door de grot heen en dan opeens zijn er overal glowworms boven ons, heeel gaaf! Wat een ervaring, wauw. Aan het einde van de grot zien we de zon naar binnen schijnen en wauw wat is dat een prachtig gezicht!

Hierna rijden we door naar Rotorua, wat niet zo ver is vanaf Waitomo. Weer mooie uitzichten, het verveelt zeker niet, iedere bocht geeft weer een ander uitzicht! Het is donderdagavond en er is een nightmarket, daar houden we van! Dus we lopen heerlijk door de nightmarket heen met een leuk live muziekje en ik neem een paëlla, the best!!

‘S ochtends vroeg gaan we naar Wai-o-tapu wat een geothermal wonderland is, vulkanische gronden. We zien eerst de lady knox geyser uitbarsten en daarna lopen we rond en zien we alle gave kraters en prachtige meren, ook een knal groene meer wat een raar gezicht was. En het mooiste was de champagne pools, super kleurrijk met mooie contrasten en heel veel damp wat er vanaf komt door alle hitte van het water.

Alle foto’s zijn geüpload dus kijk er vooral even doorheen!

Na mooie wandelingen door Wai-o-tapu rijden we verder om een rondje te wandelen in de redwood forest. Super hoge bomen, en soms bruggetjes over kleine riviertjes met super tropische planten, allemaal een mooi gezicht en heerlijke wandeling!

Goodmorning hobbits!

Vandaag komen we jullie bezoeken!

Als we aankomen zien we het informatie huisje voor de hobitton tour en die is al super schattig. We krijgen onze kaartjes, in thema, maken foto’s bij het smeagle standbeeld en als ze bus er is rijden we 15 minuutjes naar de hobitton! Onderweg krijgen we filmpjes te zien van de filmmakers die ons verwelkomen en vertellen over hoe ze het landschap gevonden hebben en het perfect was om de set na te bouwen. Ook worden er scenes van de film afgespeeld die gefilmd zijn op plekken waar we op dat moment langsrijden. Dan stopt de bus en zijn we er! Matamata, we lopen het dorpje in en meteen zien we er allemaal vlindertjes rondvliegen, zo idyllisch! In totaal zijn er 44 hobbit holes en het is een echt dorp. Het is super mooi opgezet, met groente tuintjes, alles erop en eraan. Wat grappig is is dat de hobbit holes niet allemaal even groot zijn, sommigen zijn heel klein en sommigen een stuk groter. Je moet je voorstellen dat als gandalf voor een huisje staat hij groot moet lijken en als een hobbit ervoor staat hij klein moet lijken, ook moeten de huisjes even groot lijken vanaf bepaalde perspectieven op beeld.

Het is een leuke tour en aan het einde als we het hele dorpje hebben gezien, inclusief Sam’s en Frodo’s huis, gaan we naar Randy Dragon! We lopen over de brug en komen aan bij de pub waar ze in de film op de tafels staan te dansen! Het is ook echt een pub en helemaal ingericht en we krijgen allemaal een drankje. Het muziekje maakt het helemaal af en we proosten en doen zelf ook even een gek dansje?.

Aan het einde van dit gave bezoekje rijden we verder naar Taupo waar we ‘s avonds rondwandelen in het dorpje, het is frisjes.

Goeiemorgen, Happy easter! Wij zoeken vandaag lekker de natuurlijke hot springs op, bikini en zwembroek aan en we stappen erin, midden in een park uitlopend in een rivier. Heeeerlijk warm, bijna heet zelfs zijn de hotsprings en we zitten er heerlijk lang in, ondertussen even ik de rivier afkoelen, weer terug erin en daarna lekker zonnen met een ijsje op het gras. Ook lopen we daarna nog even naar de huka falls. Super mooi en ook een super grote energiebron voor Nieuw-Zeeland! Terug rijden komen we nog langs een centrum waar we kijken bij het bungeejumpen en canyon swings, super cool.

De volgende dag hebben we een aardige rit voor de boeg, op naar Wellington!

Het is tweede paasdag en het is een beetje uitgestorven in de stad zelf als we aankomen. We nemen de oude cable car helemaal naar boven op de berg waar we uitkomen bij de botanical gardens. Er is ook een schattig cafeetje waar we lekker koffie drinken en we kijken uit over Wellington. De cable car gaat door mooie verlichte tunnels. Na een lekker stukje gewandeld te hebben gaan we lekker avondeten in ons hotel! En daarna lekker een avondje op de hotel kamer en uitrusten. Ons laatste nachtje op het noorder eiland.

~Mega mooie en gave landschappen en we hebben geluk gehad met het lekkere weer, het is super gezellig om samen te roadtrippen!!

Met de auto op naar de ferry en zuider eiland here we come!

Mama

Gaaaaf!!! Wat een prachtig deel van de wereld weer gezien! Maar in die grotten zou je mij nooit meekrijgen, brr, stoer hoor!
Heeeel veel plezier in Azië nu!! Goede reis schat! Can’t wait to see you again!

Opa Jan

Vanmiddag tijdens mijn werkpauze jou verslag gelezen rond Pasen. Wat een mooie trip heb je toch weer gemaakt. Maori’s gezien. Step gehuurd, glowworm caves gezien en de ‘hobbitholes’. En ik maar werken hier in dit koude kikkerlandje. Brrrr... het was echt koud tijdens Koningsdag en oma was ook al de hort op naar Curacao. Nix an dus. Inmiddels weet ik dat je 6 juni weer voet op Nederlandse bodem zet en kijk daar echt naar uit. Ben benieuwd of je nog dezelfde Romée bent zoals ik je in mijn herinnering heb??? Hoop dat je hier weer kunt wennen. Maar....eerst nog wat landen zien in Azië en wens je ook daar weer een hele fijne tijd. Tot snel. Liefs opa Jan