myadventure-romee.reismee.nl

And then I realised...

Haaaii daar zijn we weer! Het duurde even om dit blog te schrijven maar mijn eerste echte twee daagjes australie zitten erop!

Wo avond zou ik gaan vliegen en do zou ik aankomen. Dit liep echter totaal even anders dan gepland helaas. De vlucht die maar twee uurtjes duurde van bangkok naar kuala lumpur was vertraagd waardoor we de overstap op het vliegtuig naar sydney zouden missen. 8 uur wachten op het vliegveld later en 2 uur bij het desk staan wachten met het halve vliegtuig op antwoorden wat er nu zou gebeuren terwijl er 7 man van de vluchtmaatschappij stond te bellen en ons 2 uur lang niks kon vertellen ging dan eindelijk de vlucht naar kuala lumpur. Op kuala lumpur zouden we een hotel krijgen en we konden dezelfde vlucht naar sydney 24 uur later krijgen, joepie.. uiteindelijk heeft alles ook op kuala lumpur nog heel lang geduurd, we hadden geen boardingpassen voor de volgende vlucht en niks voor het hotel. 4 uur snachts mochten we dan eindelijk onze kamer op die niks meer was dan een hokje met een twee persoonsbed, maar ik was allang bij met een bed.

De volgende avond de vlucht naar sydney was lang maar oke en vanaf het vliegveld, (gelukkig is ook mijn koffer met mij meegekomen!) ben ik met de trein naar het centraal station in sydney gegaan. Mijn koffers heb ik in de luggage storage gedaan en toen ben ik de stad ingelopen. Het was onderhand 1 uur smiddags en om half 7 moest ik weer op het station zijn om de overnight bus te pakken naar Byron Bay.

Het weer in Sydney wss regenachtig en koud dus ik heb een paraplu gekocht en ben gaan wandelen, maar ik wou het liefst ergens naar binnen vanwege de kou en ik was ook erg moe dus had ik het nog sneller koud. Ik ben naar commonwealth gegaan en heb ook voor een Australisch nummer gezorgd zodat ik hier kan bellen. Als laatst heb ik in chinatown een kopje thee gedronken om warm te worden en ben ik heel ruim op tijd naar het station gelopen om daar een pastaatje te eten en te wachten tot de bus kwam.

In de overnight bus naar Byron Bay waren stoelen aangewezen, ik zat lekker voorin op 1a en naast mij kwam een jongen uit Engeland. Al snel hadden we een gesprek over hoe onze reis was gegaan en er nog uitzag en vertelde John? (Ik weet zijn naam niet maar ik vind hem wel een John dus die houden we erin) dat hij 3 maanden op een farm in Melbourne heeft gewerkt met koeien. Zijn lievelingskoe was en dan was er nog een koe die hem een keer getrapt heeft, die kou was ook gewoon echt heel gek en agressief volgens John, maar het deed behoorlijk pijn.. 600 kilo. Na 3 uur moest hij eruit en kwam Niek naast mij zitten, een Nederlander. He what’s your name? Where are you from? Ah the Netherlands great, ik ook! Hahah en dan weer verder in het Nederlands. Ook met Niek heb ik weer een gesprek gehad en hij was na een paar uur ook bij zijn stop waarna ik gelukkig twee stoelen voor mijzelf had zodat ik nog een paar uur kon proberen te slapen.

~Byron Bay~

Ik verblijf 2 nachten in het hostel Holiday Village.

Eerst even douchen en een uurtje of 4 bijslapen...Oké ja, we kunnen weer even.

Ik haal brood, watermeloen en een eitje bij de supermarkt en maak een broodje ei, het is ondertussen half 1. Ik zit aan de gezamenlijke tafel buiten en schrijf een beetje in mijn reisdagboek. Al snel komen we erachter dat Michelle en Maxime die tegenover mij zitten op dit moment ook nederlands zijn, ze vond mijn reisdagboek leuk en wou er even in kijken. He ben jij ook Nederlands! Haha. Het regent de hele dag maar ik vraag of ze even het stadje in willen lopen samen en dat doen we. “Twee jongens zijn er ook die we in Nieuw Zeeland hebben leren kennen uit Engeland, we willen een terrasje met hun pakken.” Oke prima gezellig toch! Hello I am Romée! “How? Omee?” Nee, Romée, with an R, but just say Romy thats fine. (Nee dit is niet de eerste keer dat ik dit heb moeten zeggen). I am Joven. And I am Bradley. Nice to meet you! We doen een drankje en het is gezellig, daarna gaan we in een ander café de hele middag kaarten. Een vorm van poker en bullshit. Michelle maxime en ik maken een pasta met pesto en broccoli en het plan is om ‘s avonds de stad in te gaan met hetzelfde clubje. Daar hoort Michael trouwens ook bij die later aanschoof, een homo uit Zweden die op dezelfde kamer als M&M (hehe) zit en ons nu begint te irriteren omdat hij ons overal volgt, anyway.. inmiddels is het aan de tafels gezellig aan het worden, iedereen zit erbij en er komen biertjes en wijntjes bij en er wordt never have I ever gespeeld. Om 11 uur gaan we allemaal de kroeg in, partyy?!

Ik kom tijdens het uitgaan nog een meisje tegen, Natascha, die bijna tegelijk met mij dezelfde reis maakt langs de oostkust en we voegen elkaar even toe op instagram, altijd leuk.

Om 9 uur gingen de lampen aan, iedereen op mijn kamer moest inpakken want ze gingen weer weg. En daarna kwam er nog een keer iemand alle bedden opmaken. I guess that is the hostel life right?

Lets rent a bike!

Ik kan gratis een fiets van het hostel meenemen, ideaal dus waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

Ik fiets naar het strand en ga daar heerlijk zitten uitwaaien en naar de surfers kijken en de mooie zee en ik probeer de fotocamera een beetje uit. Daarna fiets ik door op weg naar het light house. Onderweg stop ik heel veel en kijk ik overal waar het mooi is, wauw! Op het strand heb ik een lang gesprek met twee Australische mannen die gaan windsurfen maar wachten op de goede wind en ze geven mij tips waar ik nog heen kan of wat ik moet doen, super leuk al die spontane mensen! Op een ander uitzicht punt raak ik aan de praat met een Nederlander die hier al anderhalfjaar is en als duikinstructeur heeft gewerkt bij het great barrier reef (mensen doen zulke gave dingen hier) en uiteindelijk lopen we met een clubje van 4 naar het lighthouse! Zo’n 1,5 km bult op waards nog vanaf dat punt lopen. We gaan naar het lighthouse en vanaf daar nog een 5 minuten lopen en dan staan we op het aller oosterse puntje van Australië! Check.Wat een gave uitzichten en een vrijheid.And then I finally realised, I am in Australia baby!

Bye Byron bay ??next stop surfers paradise, and I hope the weather will be better! (See what I did there haha)

Reacties

Reacties

Brenda

Gaaf om al die nieuwe mensen te ontmoeten! Ondanks het slechte weer maak je er het beste van, top! Ik duim voor beter weer!!

Manon

WOW WOW WOW.
geweldig hoe snel je contacten legt en op mooie plekjes met gezellige mensen komt WOW WOW WOW

Opa Jan

Wat een verhaal weer. Grote gevolgen door één toestelletje die te laat binnen kwam. Je hebt je prima staande gehouden en inmiddels veel leuke mensen ontmoet. Fijne reis verder en na regen komt zonneschijn...

Oma Lydia

Dit leest beter dan mijn mooiste boek??leuk wat je allemaal meemaakt daar, ik maak mij vanaf nu geen zorgen meer om je, haha! Jij gaat je wel redden daar, heel veel plezier daar met al die leuke spontane mensen?

Bertin

Leuk! Nieuwe mensen en spontane avonturen! Is de drank te betalen daar?
Ga je die kaart optie ook gebruiken, zodat we je kunnen volgen?
Groetjes

Ingrid

Wat heerlijk om met je méé te reizen. Veel plezier en ik blijf je volgens toppertje. Het zonnetje gaat vast gauw schijnen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active