myadventure-romee.reismee.nl

Het laatste dagje Bangkok! Take off naar Sydneeeyyyy

Hallo allemaal!

Bedankt voor al jullie reacties die zijn super leuk om te lezen!

Ik heb gisteren een relax dagje gehad en heerlijk overdag bij het zwembad gelegen bij het hotel. Even heerlijk baantjes trekken en een beetje in het zonnetje liggen al kwam die niet helemaal door.

's Avonds ben ik met de skytrain naar National Stadium gegaan waarnaar ik verder ging met een tuktuk naar Khaosan Road. Ik geloof dat ik behalve de bus al het vervoer hier wel heb gebruikt haha! Ik ben op de fiets geweest, met een taxi, met de skytrain, met een tuktuk en achter op een scootertaxi! Bij het kopje filmpjes heb ik nu ook filmpjes geüpload van onder andere mijn tuktuk reisje en van de skytrain. Die tuktuks gaan harder dan je denkt hahah ik ging denk ik wel 70 kilometer per uur dus je moet je nog goed vasthouden, maar het was erg grappig en ik had allemaal disco lichtjes, woe whoe feestje hahaha.

Khaosan road, tja je moet er van houden, maar ik wou het graag nog even gezien hebben. Een hele drukke straat met overal aan de straat tentjes en gezellige druktes! Om de haverklap moet je iemand afwijzen, negeren of gewoon lief lachen en doorlopen er zijn verschillende tactieken . Er word van alles verkocht en aan straat staan gewoon 20 stoelen waar thaise mensen je een voetmassage geven, een grappig gezicht het geheel. Helaas mocht ik geen foto maken van de gebakken of geroosterde insecten die je ook kon eten, wel kan ik zeggen dat ik er met een bocht omheen ben gelopen, ew ik moet er niet aan denken. Wel heb ik een roti met banaan geproefd en vond ik zelfs dit al niet heel hygiënisch hoe ze het maken, maar goed niks is hier zoals wij dat gewend zijn. Ook werd mij gevraagd of ik naar de PingPong show wou, dit heb ik toch maar niet gedaan omdat ik alleen ben, ook al zou ik het voor de ervaring best een keer willen zien ooit. (Voor iedereen die niet weet wat een pingpong show is... zoek het maar even op.)

Ik wou dat ik in deze blog wat geurtjes kon stoppen zodat jullie deze zouden kunnen ervaren, sow wat een aparte en soms gewoon echt vieze geuren! Ik houd dan ook vaak gewoon even mijn neus dicht en adem door mijn mond en loop snel verder om te hopen dat het wat beter wordt haha. (Ook van Khaosan road heb ik een filmpje geüpload!)

Ik ben op tijd naar huis gegaan en heb een leuk gesprek gehad met de taxi chauffeur die voor de verandering heel aardig was.

Vanochtend heb ik een heerlijk ontbijtje gehad met pancakes, een geroosterd broodje met kaas, watermeloen, een watermeloen smoothie en jus d'orange!

En nu moet ik snel gaan want nu is het inpakken, even nog een laatste dipje in het zwembad en naar het vliegveld van Bangkok om via Kuala Lumpur naar Sydney te vliegen!!Australia are you ready? Here I come!!

Wisten jullie trouwens dat je als je met iemand praat er achter kan komen of iemand een man of een vrouw is in het Thais? Vrouwen moeten uit beleefdheid namelijk hun zin eindigen met kha, en voor de mannen is dit khrap. Volgens mijn gids van gisteren moet je als man niet khrap maar half zeggen want dan ben je dus een manwijf, dat je het even weet.

Bedankt voor het lezen en tot een volgende blog!!


Reacties

Reacties

Manon

Leuk weer.. en een veilige reis naar Australië...blijf je volgen hoor xx

Brenda

Topper! Zóveel gezien en gedaan in amper twee dagen! Unieke ervaring! Love you!!

Sophie

Goeie reis!?

Opa Jan

Dit is nog leuker dan Floortje Dessing’s reis ‘einde van de wereld’?

Oma Lydia

wat maak je veel mee daar, superfijn dat het je zo goed gaat? Ik heb je vannacht( hier) al een goede reis gewenst naar Sydney( toen ik wakker lag om 4 uur) Ik moest maar snel weer gaan slapen zei je?dat is gelukt hoor, werd pas om 10 uur wakker.Lieve Romee fijne reis straks?

Cecile

Goede reis naar Australië. Echt jammer dat je geen geuren kunt sturen. Ben trots op jou hoe je je mannetje cq vrouwtje staat.

Ruud

Goed gedaan Romee! Holy Khrap!

Ingrid

Top om allemaal te lezen en te zien. Ik zie al uit naar de verhalen uit Australië. Goede reis lieve Ro.

Dionne

Hoi lieve romee ...bedankt weer voor je mooie reis verhaal!! ?

Deem en paps

Aaah wat kan je leuk schrijven. Wij zijn zo trots op jou! Onze kleine monkey ? Superleuk om te lezen hoe stoer je bent, in je eentje aan de andere kant van de wereld! Nu zit je écht aan de andere kant van de wereld... zo ver weg! Hihi. Maar wat maak je gave dingen mee ? paps en ik zijn zo trots op jou en we miss you.. we love youuuu! Enjoy little one ❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active