myadventure-romee.reismee.nl

Day two, the real Bangkok!

Een goede nachtrust, Een lekker ontbijtje en 2 taxi ritjes, 2 scooter ritjes verder en heel wat uur verder schrijf ik nu op mijn hotelkamer deze tweede blog! Maar ik begin bij het begin van de dag dat lijkt mij beter, haha.

Een lekker ontbijtje om 10 uur in het hotel. Daarna klaar maken voor de tour die ik gisteren geboekt heb op aanraden van mama en Ruud bij Co van Kessel. Een fiets en boottour van in totaal 5 uur. Eerst daar zien te komen voor de tour kan beginnen.. De eerste taxi die voor kwam, door het hotel voor mij aangevraagd, wou de meter niet aanzetten dus ben ik weer uitgestapt. Wachtende op een tweede taxi die nog veel meer wou rekenen en helemaal geen meter had, dus heb ik maar flink afgedingd ook al bleef hij zeggen ‘ow pff but is very far, is very far’ en wou hij mij heel veel tours aanbieden. Hij ging zelfs stilstaan om deze uitgebreid aan te smeren waarop ik 2 keer zei, sir please just drive I will be late!

Aangekomen na deze bijzondere taxi rit bij Co van Kessel zit ik in team groen en al snel zie ik de andere mensen met een groen bandje en hoor ze nederlands praten dus ik roep enthousiast, hee jullie zijn ook nederlanders en ga ik erbij zitten! Deze groep van 5 mensen zijn heel gezellig en kennen elkaar ook pas een dag omdat ze allemaal als crew van de klm hier zijn en een vlucht samen hadden en dus ook bij elkaar in het hotel verblijven. Later sloten er nog 4 nederlandse meiden aan en de jongste van de groep naast mij zal rond de 27 zijn geweest en de oudste 50. Desondanks was het zo gezellig en heb ik met iedereen hele gesprekken gehad en ook de tourleider was ook zo gezellig en grappig dat maakte ook een goede sfeer meteen al! Zijn introductie: (in heel snel thais engels waardoor je goed moet luisteren) My name is Cola but you can call me pepsi or max or just cola I will listen to everything, yeah! Allright first... en hij ratelde maar door, super enthousiast in ieder geval! (en een makkelijk te onthouden naam, want ik ben nog best slecht met namen onthouden soms, oops leerpuntje.)

Waar ga ik in godsnaam beginnen... de tour laat het echte Bangkok zien, hoe de locals leven en wonen. Je fietst allemaal achter elkaar en aan de linkerkant van de weg, al hoewel heel soms ook rechts. Ja het is allemaal heel logisch inderdaad. We fietsen door drukke wegen waar het verkeer van alle kanten komt, maar we fietsen ook door hele smalle straatjes waar zelfs nog allemaal kraampjes in blijken te passen. Veel scooters kom je tegen die voor mij klinken alsof ze bijna uit elkaar knallen, en vervolgens als je een steegje uit bent duikt er weer een volgend plein met gigantische en super mooie tempels op uit het niks. Er zijn zo ontzettend veel tempels in Bangkok.

Vervolgens kwamen we bij een skyline van Bangkok aan het water, kregen we heel vaak lokale etenswaren die overigens allemaal lekker waren! We zijn met een dunne boot van 20-30? meter over de rivieren gevaren en soms geracet (mijn kont doet nog steeds zeer) en je ziet heel veel huizen aan het water allemaal van hout, die volgensmij uit elkaar vallen als ik er een stap op zet. Bizar om te zien hoe mensen wonen ook in die straatjes waar we door zijn gefietst!

Ook hebben we een tempel bezocht, schoenen uit, op de sokjes naar binnen. Hier binnen stond een boeddha van 16 bij 14 meter. Indrukwekkend. Hier heeft de gids ons ook geleerd hoe je mensen moet begroeten hier uit beleefdheid, wat iedereen hier doet. Zet je handen tegen elkaar en wijs met je duimen naar je gezicht. Is iemand heel erg belangrijk zoals een god dan gaan je duimen naar je wenkbrauwen (tegen je gezicht aan), is iemand ouder dan jij dan gaan je gesloten handen met je duimen naar je neus, is iemand jonger dan jij dan naar je kin en weet je niet hoe oud iemand is dan voor je borst. Buiten de tempel kregen we een regenbui en zijn we lekker met zijn allen in een poncho verder gegaan, dat had ook wel wat haha, maar gelukkig stopte het toch snel.Toen ik dacht dat het niet indrukwekkender kon allemaal gingen we door de tropische bossen. We werden even gewaarschuwd want de paadjes zijn hier een half of een meter breed met aan weerszijde soms moeras, water of gewoon bossen, maar er zijn geen hekjes o.i.d. aan de randen dus kijk uit.

Na de gehele tour vroegen Niels, Lisanne, Rayen, Mark (en de andere naam ben ik kwijt hehe) of ik mee wou gaan over een uurtje naar de skybar. Uhhhh, jaaa! Zo gezegd zo gedaan, snel een scooterservice geregeld, ja dat is een ding en dat is een hele leuke ervaring. Achterop de scooter bij iemand die tussen al het verkeer door raced en je kan ook van het windje en de omgeving genieten, dit voor maar zo'n 3 euro, 90 baht voor een ritje van 25 minuten, ideaal!

De skybar, lebua, state tower uit de film Hannover. What een mega vet uitzicht en een gezellig gezelschap! Gelukkig werd ik getrakteerd op de cocktail want die kosten wel 25 euro, maar dat heb je er voor een keer ook zeker voor over!

Hierna zijn we nog wezen eten met zijn 7en, een tafel vol met lekker thais eten, een leuke afsluiting van de dag, zeker. Maar voor 11 euro per persoon, ideaal!

Alle fotos van vandaag zijn te vinden bij het mapje fotos en zijn zeker de moeite waard om het beeld van dit verhaal te verhelderen, prachtig allemaal!!

Bedankt voor het lezen en laat een reactie achter dat is leuk!!

Reacties

Reacties

Anna

Wat schrijf je ontzettend leuk ! Enjoy ?

Manon

Wow Ro wat een geweldige dingen maak je allemaal mee.heerlijk om te lezen. Dikke kus

Ruud

Nice! ???

Opa Jan

Wat een geweldige belevenis weer. Zoveel indrukken op één dag. Erg leuk om te lezen. Alsof ik er zelf bij ben....

Oma Lydia

Wat een leuk verslag weer, en wat heb je het leuk?????‍♂️

Cecile

Zo te lezen heb je een gezellige dag gehad.

Ingrid

Wat een super leuke dag. Erg leuk om te lezen.

Hester

Wat schrijf jij leuk Romee! Ga zo door! Superleuk om te lezen allemaal.

Dionne

Ohh romee wat een belevenis!! En super leuk om je verhalen telezen.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active