myadventure-romee.reismee.nl

Wilsons Promontory National park

Het is vrijdag en ik ben met Inka aan het appen en ik vraag of ze wat wilt doen in het weekend. Ze kan niet want ze heeft al een weekendtripje gepland naar Wilsons Prom, would you want to come with maybe? Waarop ik antwoord yeah sure that would be nice!! Dus ik moet mijn tas in gaan pakken en de volgende dag ontmoet ik Inka en de twee andere Duitse meisjes, Lena en Hannah, bij de autoverhuur. Als we eenmaal de auto hebben en onze spullen in hebben geladen gaat de navigatie aan en de playlist en dan kan de roodtrip beginnen! De meisjes praten Engels met mij en we leren elkaar een beetje kennen, ze zijn super aardig! Soms praten ze Duits tegen elkaar en probeer ik het een beetje te volgen wat soms best aardig lukt. Na 3 uur rijden komen we bij ons motel aan en checken we in. We hebben één kamer met zijn 4en en we droppen onze spullen en maken ons klaar om naar het park te rijden, maar als een van ons dan naar de badkamer gaat en we Lena horen gillen komen we erachter dat er een Huntsman spin in de badkamer zit. Nou die hoef ik hier ’s nachts niet te hebben als het even kan… We halen de eigenaresse en zei haalt hem voor ons weg, nou dat ook weer meegemaakt haha. Als we daarna klaar zijn stap ik in de auto en het is mijn beurt om te rijden, woehoe! We halen iets om te lunchen in het kleine dorpje Foster en dan zijn we omweg naar Wilsons Prom, dat tot aan het punt waar we onze hike gaan beginnen nog bijna een heel uur rijden is. Het is een heel groot park, maar het is super mooi om doorheen te rijden en als we bij de parkeerplaats komen beginnen we aan onze hike. Ondertussen is het al gauw tegen 4 uur en we hebben een twee uur hike voor de boeg om naar het uitzichtpunt te komen. Meteen zien we al walibi’s in de bosjes weg springen als wij naderen of over het pad springen! Het weer is perfect, het is rond 20 graden en er is een lekker zonnetje, warm genoeg om een bult op te klimmen! Als we boven zijn kijken we uit over het park en overal is het groen met in de verte de zee, genieten!

De auto schud lekker, want we moeten een stuk over een onverharde weg, maar we krijgen wel weer wat walibi’s te zien die vredig staan te chillen en langzaam rijden we langs om ze niet af te schrikken en ze te bekijken (kijk bij video’s). We halen wat appel ciders en in ons dorpje Toorak wat avondeten en dan gaan we naar ons motel om het op te eten. Als het op is douchen we omstebeurt en videobellen we eventjes en dan kletsen we een beetje en zingen we lekker mee met de muziek die we opzetten.

Om 8 uur gaat de wekker en we maken ons klaar en smeren onze broodjes en nemen een broodje en joghurt als ontbijt voor we weer in de auto hoppen. We checken uit en zijn weer onderweg naar Wilsons Prom, waar we dit keer om 10 uur aankomen. Als we de auto hebben gedumpt op de parkeerplaats nemen we de shuttle bus naar het punt waar de mount Oberon hike begint en deze duurt weer 2 uur en is de hele weg bultopwaards en op het einde mogen we nog lekker trappen en rotsen klimmen voor we eindelijk op de mountain zijn en een prachtig uitzicht hebben!

Ik rij de hele tijd en vind het super leuk, alleen Hannah en ik kunnen rijden dus dat betekend allebei lekker veel rijden. Het is nogsteeds prachtig om door het park te rijden en we gaan nu naar Squeaky beach en Whisky bay voor we onze weg naar huis beginnen.

Een super leuk spontaan tripje en weer wat foto’s en herinneringen verder kom ik weer thuis en is het fijn om lekker te douchen na deze bezwete dag en lange autoritjes.

Wil je dit vanuit mijn ogen bekijken? Dan moet je eventjes de foto’s en filmpjes bekijken!

Groetjes van mij bedankt voor het lezen!

Reacties

Reacties

Brenda

Leuk zo’n spontane trip! Zo leer je Australië goed kennen! En weer nieuwe vrienden erbij?. Thanks for sharing! Love you!

oma Lydia

Leuk, zo,n onverwachts weekendtripje , en zo maak je van alles mee?maar die spin?gatsie, zou niet durven gaan slapen!! Zou de hele kamer ondersteboven gekeerd hebben eerst.... brrr. Fijn dat je t leuk hebt gehad?

Opa Jan

Mooie belevenis weer. Erg leuk om te lezen. Wat een prachtig land. Enne die Huntsmanspin, wat een beest. Wel weer in de natuur uitgezet toch? Of met de pantoffel op geslagen :-)
Wij zijn een weekje naar de kou in Lapland. Hier ‘s nachts -20 graden en gaan het avontuur ook maar eens opzoeken ?

Ruud

Foto's en video's bekeken! Nice!!!!

Dionne

Ohhh gatsie romee ben al bang voor een klein nederlandse spinnetje? ik zou er nachtmerries van krijgen brrrr maar weer leuk om jou reis verhaal te lezen???..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active