myadventure-romee.reismee.nl

G'dday mates!

G'dday mates! How ya going?

Ik ben nu al 2,5 week bij mijn gezinnetje en ik vind steeds meer mijn eigen plekje. Ik ben al een paar keer naar de sportschool geweest en ik kan daar ook lekker zwemmen. Morgenochtend ga ik weer! Maandag is mijn vrije dagje.

Onderhand heb ik mijn vrije daagjes allemaal goed benut en ik ben ik die dagen niet in het huis te vinden. Vorige week zaterdag heb ik met een Duits meisje in de stad Melbourne afgesproken. Dit was mijn eerste keer in Melbourne en ze heeft mij rondgeleid en we hebben gekletst en gewandeld. Ik kom in Melbourne met het openbaar vervoer, met de bus, en dat duurt 45 minuten. Best oke te doen, al hebben wij geen trein of metro hier wat de meeste andere suburbs wel hebben, dit maakt het lastig om naar andere dorpen hier omheen te komen, omdat alles via de stad loopt.

Toen ik ’s avonds thuis kwam gingen we barbeknoeien en was een vriendin van Kat er ook met haar zoontje van 4. Het was gezellig en een lekker weertje. Onderhand vindt ik barbecuen al wat minder want blijkbaar is dat iets wat we ieder weekend doen hier.

De dag erop, zondag, ben ik met een ander duits meisje, Wiebke, naar Brighton beach geweest. En trouwens als ik vanaf nu in mijn blogs over meisjes schrijf die ik heb ontmoet en er staat niet meer bij waar ze van zijn, ga er dan maar vanuit dat ze Duits zijn hahahaha.

Ik kook twee keer in de week, woensdag en donderdag zijn mijn kookdagen, tot nu toe heb ik boontjes met satesaus en pasta gemaakt, wat ik zelf heel erg lekker vind en ze hier nu ook al dol op zijn blijkbaar, omdat ik het de week erop weer moest maken. Ook heb ik een ovenschotel gemaakt met bietjes, vis en aardappelschijfjes, een aanrader! Ze zijn erg blij als ik nieuwe gerechten maak, zelf zijn ze hun recepten een beetje zat, die gaan van de barbecue tot lasagna en thuisbezorgde pizza of fish and chips volgensmij. Van andere meiden die ik ontmoet heb hoor ik dat heel veel gezinnen hier vaak thuisbezorgd doen en blijkbaar is dat hier best normaal..

Afgelopen vrijdag had ik een meet en great in de stad en ik heb daar 5 andere meiden ontmoet, waaronder één ander Nederlands meisje, een Italiaanse en de rest…. vul maar in. (SMILEY). We zijn de stad in gelopen en hebben een drankje gedaan daarna met zijn allen en ik heb van iedereen een nummer.

Omdat ik deze vrijdag vrij had voor de meet en great en Kat zaterdag moest werken heb ik zaterdag opgepast. ’S avonds heb ik met een meisje van de meet and great afgesproken in de stad, Saphira. We hebben best veel gedaan die avond, we zijn naar de noodle night market gegaan waar ik een taartje met aardbeien en watermeloen heb gehaald, my favorite fruitttssss! Daarna door het mooie Melbourne gelopen, langs de rivier met volle terrasjes en mooie lichtjes van de stad. Overal straatartiesten en muzikanten. Het mega grote Crown Casino gebouw in gelopen waar een mega kerstboom en hele grote versieringen zijn te vinden, wauww. Na al bijna een 10 kilometer gelopen te hebben vinden we eindelijk een bar en doen we daar een drankje aan de bar. Gezellig om deze aparte typjes te kijken en hoe de barmannen super snel zijn in hun handelingen en heen en weer dansen en rennen met hun flessen. Hierna lopen we nog naar de andere kant van de stad om churros te halen en die op een bankje te eten, waarna ik de tram pak terug naar Melbourne Central waar mijn bushalte is om de laatste bus terug te pakken en om half 1 ben ik weer thuis.

Vandaag heb ik uitgeslapen, omdat ik vannacht de halve nacht wakker lag door Leo die de kamer tegenover mij slaapt en die de hele nacht aan het hoesten is, arme Leo, arme Romée. Daarna heb ik Femke ontmoet over de telefoon met videobellen en hebben we plannen gemaakt voor het weekend en hostels geboekt, wanttt dit weekend gaan we samen de Great Ocean Road doen! 2 nachtjes en we hebben zelf een auto gehuurd en we gaan dus samen de weg onveilig maken. Femke is Nederlands en is een au pair in Sydney maar komt voor een week naar Melbourne en we hebben elkaar op facebook gevonden en elkaar dus nog nooit in het echt ontmoet maar dat wordt vast gezellig!

Vandaag ben ik naar de sportschool geweest met Kat naar een groepsles die zwaar was haha ik moet er even weer inkomen. Smiddags heb ik in Melbourne met Luc afgesproken, een Nederlands meisje, en we zijn naar A Star Is Born geweest e daarna hebben we een hapje gegeten.

Morgen kan ik een hiphop klas proberen hier in de buurt en ik ben net in een au pair groepsapp voor Melbourne gegaan waar 115 anderen in zitten dus ik denk dat het wel lukt voor nu met wat contacten leggen! Het is net alsof ik aan het blind daten ben maar dan met meiden, je ontmoet elkaar maar en ziet wel of het awkward is of of er een klik is en je elkaar vaker gaat zien hahaha.

Cecile

Fijn dat je je draai aan het vinden bent. Ben benieuwd naar jou weekendje weg. Fijn dat je dan niet hoeft te bbq-en. Haha. We denken vaak aan jou. Xxxx

Opa Jan

Ik denk dat ze oma’s spagetti ook erg lekker zullen vinden. Vind ik tenminste wel ?

Oma Lydia

Klinkt goed allemaal, straks wil je niet meer terug?? Fijn dat je al die meiden kunt ontmoeten en leuke dingen doen????liefs van hier

Mama

Hai schat. Wat een gezellige verhalen weer?. Heel ander leventje nu, maar nog steeds zo veel mogelijk nieuwe dingen aan het proberen, ik vind het knap! Haha, en al die first/blind dates, grappig!
Succes weer deze week met het verzorgen van die twee ondeugdjes.
Ooohhh en ik hou m’n hart vast volgend weekend, Ro gaat links rijden?, maar komt vast goed! Heeeeel veel plezier alvast!!
?

Dionne

Nou romee je vermaakt je prima fijn dat je je draai hebt gevonden in je nieuwe tijdelijke familie?en weer super leuk om je avontuur te lezen??