myadventure-romee.reismee.nl

Dit avontuur is bijna over

Als ik met de bus in Townsville aan ben gekomen, gezellig samen met Natasha, Adeline en Jole, halen we een ferry kaartje en wachten op de volgende ferry. Een dik uur later zitten we aan boord en horen ik en Jole de verhalen van Adeline en Natasha aan en horen ze uit over hun wilde avond. We lachen veel en zo zijn we al snel in Magnetic Island! (Wist je dat Magnetic Island maar 12 kilometer lang is?)

We pakken onze bagages en lopen naar de bus, die al propvol zit, iedereen gaat naar Base, het hostel. Als eerste kom ik aan bij de receptie, check in en ga naar de kamer. Woehoe ik heb de aller achterste kamer, heel fijn, dat betekend mijn koffer zo’n beetje tillen tot ik er ben, want het terrein bestaat uit een bruggetje, grint, oftewel niet echt koffer bestendig.

’s Avonds nadat ik een ceasar salade heb gegeten van mijn eetbon samen met Dan, Jole, Natasha, Adeline en Thea besluiten we dat we meedoen met de spelletjesavond die avond. Dan kende ik van mijn trip op Fraser Island en kwam hem weer tegen terwijl hij met Adeline aan het praten was, blijkbaar kenden zij elkaar ook al, en hij zit hier op de kamer met Natasha, tja zo gaat dat blijkbaar hahahah.

Er doen 14 teams mee aan de spelletjes avond, we doen gezellig drankjes en ondertussen soms mee met een spel, dit gaat van zitzakken stoelendans, tot op je knieën en ballon tussen iemands benen opblazen, allemaal heel grappig.

Om 9 uur de volgende ochtend pakken Natasha en ik de bus en we stappen uit bij de stop de forts walk, om deze te gaan hiken. Het is een hike met prachtige uitzichten, helemaal op een berg met uitzicht op Magnetic Island, wauw! Ook is het zwaar om met de warmte rotstrappen op te lopen en bult op, maar we doen het op ons tempo en proberen ondertussen de koala’s te spotten. Dat is natuurlijk waarom we deze hike eigenlijk doen, er zitten hier koala’s. En ja hoor wij spotten er in totaal 2, super vet! Een koala zit hoog in een boom off track van het pad, en de andere heel laag dus we kunnen haar heel goed zien, zo schattig! Nu kunnen we tevreden terug! We wachten op de bus en gaan daarna naar de supermarkt, waar we een watermeloen halen, mango en een galiameloen, hmmmmm. Daarna gaan we lekker douchen en even chillen en spreken af dat we om 5 uur weer meeten. Maar als er dan een bord buiten wordt gezet met sunsetwalk verzamelen om half 6, besluiten we dat we dat gaan doen. Er word ons verteld dat het een relaxte walk is en dat je slippers ofzo aan kan doen. Een uur later staan we dan eindelijk boven op de berg en hebben we weer een hike achter de rug, enigszins chaggarijnig zijn we wel want hier hadden we helemaal geen zin in, een berg beklimmen phoe. Boven krijgen we allemaal een glas goon en blijven we even voor het uitzicht, daarna vervolgen we onze weg weer terug, jippie. Als we terugkomen hebben we honger het is onderhand al half 8 namelijk. Natasha introduceert mij aan spicy ramin, best lekker eigenlijk! Na het eten kijken we bij de trivia quiz waar de rest aan mee doet, maar halverwege besluiten we naar bed te gaan, omdat we te moe zijn.

De volgende ochtend ben ik veel te vroeg weer mijn bed uit, omdat de halve kamer al leeg is en dat betekend lawaai, licht en geen slaap, overigens moet ik toch naar de wc en dat is 3 minuten lopen, aankleden dus. Na een tijdje haal ik ontbijt en ik heb avocado with egg and spinazie and tomato on toast, lekker! Daarna videobel ik een tijdje met Steven en dan na een tijd moet ik wel ophangen, want ik moet al mijn spullen pakken en bed afhalen en uitchecken. Daarna heb ik nog 3 uur voor de bus vertrekt naar de ferry.

Ik kom aan in Cairns, joehoe, de laatste stop!!

Het is onderhand al 8 uur ’s avonds en het is al donker, ik pak mijn koffers en loop in de richting van het hostel. Onderweg bied iemand aan om mij te helpen met mijn koffers, hij moet toch dezelfde kant op. Ik antwoord dat dat niet hoeft maar dat het aardig van hem is, onderhand ben ik wel gewend aan het gesleep. Toch neemt hij mijn kleine koffertje die niks weegt, zo heb ik toch twee handen voor de grote wat wel fijn is. Als ik bij mijn hostel aan kom, Gilligans, en ga inchecken is de jongen achter de receptie Nederlands en hebben we een gesprek in het Nederlands. Ik ga met de lift naar verdieping 2 en vind mijn kamer, waarbij ik al mijn spullen neer gooi en een bed kies. Dit word het bovenste bed, alles is zo laat natuurlijk al bezet. Ik denk dat ik Natasha hoor en vraag welke kamer ze zit, de kamer naast mij, natuurlijk, toevallig haha. Ze staat op het punt om met 2 kamergenootjes de stad in te gaan, dus ook al heb ik net de halve dag in de bus gezeten kleed ik mij maar snel om en ga mee. We gaan naar de shedbar en als het daar nog niet heel druk is gaan we na een tijdje terug naar Gilligans, waar een grote club/bar bij aan zit. Het is ladies night en we krijgen gratis champagne ingeschonken van mannen zonder shirt haha. Als de champagne is geint en een van de kamergenootjes van Natasha iemand aan de haak heeft geslagen en niet met ons mee gaat, gaan we met zijn drieën terug naar de shedbar. Overigens was dat achtergebleven kamergenootje 28. Inmiddels is het gezellig druk in de Shedbar en we gaan dansen! Het is een leuke avond en als we onze muziek aanvragen bij de dj en hij helemaal snapt waar wij heen willen hebben we een super leuke avond! Om half 2 sneak ik mijn kamer weer in en denk ik shit, ik moet mijn bed nog opmaken, in het donker en op een bovenste bed is dat niet heel ideaal snap je waarschijnlijk wel…

Ik ga ook nog douchen en kruip dan mijn bed in. De wekker staat alweer om half 7.

Opstaann, bikini aan, kleren aan, insmeren, spullen pakken snel ontbijten en dan op naar de reef terminal. Een dagje great barrier reef cruise staat vandaag op de planning!

Een dagje op de boot met 100 andere mensen, en dan op 2 verschillende stops snorkelen bij het great barrier reef. Het is heel mooi en overal om mij heen zwemmen vissen, in heel veel verschillende kleuren en groottes!

*Did you know that there is a certain species of sharks that can jump themselves over land because they have shoulders? Sow when it is low tide he would jump over the coral! I know I would want to see that!

Helaas zie ik dat natuurlijk niet maar wel zie ik 3 schildpadden!! Waarvan weer eentje waar ik boven kan snorkelen, schildpadden zijn zo mooi!

*Did you know that the green turtle is not named green turtle because his shield is green but because his fat is green?

Ook ga ik mee in de glazen boot en kunnen we vanaf daar wat zien terwijl de vrouw allemaal interessante verhalen verteld. Tussen de twee snorkel stops krijgen we een lekker lunch, een buffet met broodjes, worst, zalm, garnalen, salade, zoete aardappelsalade, kippenpootjes.

*Did you know that it is whale season from around may until somewhere the beginning of november and that they leave because after that is is jellyfish season.

This other fact might ruin the film Nemo for you

*Did you know that when the mother clown fish dies, the oldest son turns in 14 days into a female? So now practically the son is with his father..

The next day I am ready to go at 7:20 and together with Natasha I am waiting for the bus. (oops na al die feitjes ga ik Engels typen, ik zal alleen de feitjes in het Engels houden haha)

We stappen de bus in en onze tourguide voor de dag is Jordan, samen met 20 anderen hebben we een tour vandaag. Cape tribulation and duintree rainforest!!! Exciteeeddd for this one!

Na 2 uur komen we aan in Mossman Gorge, hier krijgen we een welkoms ceremonie van een aboriginal van de Kuku Yalanji tribe die in dit regenwoud woont. In totaal wonen er in Cape Tribulation zo’n 300 á 400 mensen. Hij maakt een vuur en gooit er iets in, we moeten er allemaal door heen lopen en later verteld hij wat over de tribe. Hij laat ons zien hoe hij van stenen verf op zijn arm maakt, dit deden ze om aan andere tribes te laten zien waar ze vandaan komen. In totaal heeft de natuur 18 verschillende natuurlijke kleuren voor de verf, wauw!

*There are about 240-250 tribes of aboriginals in aussie, and there are over 1000 different languages they speak because it is all verbally and not written down.

*Cape Tribulation means the cape of pain and suffering, this is because there are so many different things that could and can kill you. All the plants who could be poisoned or cut you and then it gets infected. All the crocodiles and other deadly snakes, spiders and animals who live out there.

Na de welkoms ceremony krijgen we ook verf op en vervolgen we onze weg naar een creek waar we mogen zwemmen, het ziet er mooi uit met natuurlijke watervalletjes. Daarna lopen we een stuk door cape tribulation en vervolgens gaan we met de bus naar een plek waar we de boot op stappen. We krijgen een tour van 45 minuten over de rivier tussen cape tribulation en het duintree rainforest. We proberen krokodillen te spotten, wat nog niet zo makkelijk is deze tijd van het jaar. Dus moeten we geluk hebben, en natuurlijk hebben we dat! We spotten een grote krokodil en een krokodil van 20 maanden oud! (zie de foto’s!)

Als we uit de boot stappen, gaan we de bus weer in en rijden we door het Duintree Rainforest!

*Did you know that the Daintree Rainforest is 9000 kilometer long and has 2000 different plants!? Some plants are 180 billion years old!

De eerste stop is voor lunch en ondertussen is het half 2. Na de lunch lopen we het strand op, DE plek waar the reef meets the rainforest! Als we weer eventjes in de bus hebben gezeten maken we een wandeling door het Daintree Rainforest en verteld Jordan ons allemaal interessante dingen, love it! Wat is de natuur prachtig.

*Did you know there there is a tree kangaroo? Probably not.. Every kangaroo used to live in the threes a long time ago, before the ice time. After that the most of them evoluated to the kangaroos we know now. But in this forest that wasn’t necessarily and there still live tree kangaroos here, the size of a koala and it is actually a mix of a koala and kangaroo. They live in the very top of the trees and hop from one tree top to another!

Daarna zijn we naar een ijs winkel gegaan, hier verkopen ze ijs van lokaal fruit. Ik dacht doe is gek ik neem de smaak duintree rainforest… Nou ik kan je zeggen het smaakt zeker naar het rainforest.. hahahah.

De laatste stop van de dag voor we onze weg door Duintree Rainforest weer terug naar Cairns vervolgen is het Alexandra lookout point. Helaas is het een beetje bewolkt en kunnen we niet zo veel zien, maar nog steeds is het mooi! Moe maar voldaan zitten we weer in de bus en luisteren we naar alle informatie die Jordan ons onderweg naar huis geeft over de omgeving, de tribes. Hij verteld ons dat er 3 spirituele plekken zijn voor de tribe hier. De eerste is de blue hole, het schijnt prachtig te zijn, echter is hij er nog nooit geweest omdat het een plek is uitzonderlijk alleen voor vrouwen! De vrouwen houden hier een ceremony die helpt om vrouwen zwanger te maken, en er volgt ook een ceremonie met de bevalling, waarna de vrouw hier bevalt. De tweede spirituele plek is dan, zoals je misschien al aan zag komen zoals ik, alleen voor de mannen. Bouncing stones, de stenen vliegen hier en het komt door vroegere vulkanische activiteiten. Ook de mannen doen hier ceremonies. De laatste plek is Struc Island, die je kan zien liggen een stukje van het vaste land. Op bepaalde dagen en tijden van het jaar als het water laag staat vormt zich hier een zandpad naar het eiland, de mensen zouden dan naar het eiland lopen en daar ceremonies houden, kamperen en dansen. Als het tijd was gingen ze weer terug. Echter wil je wel snel over het pad naar het eiland lopen, omdat er wel krokodillen zijn…

Als we weer bij ons hostel voor komen bedankt ik Jordan voor deze geweldige dag. Ik maak eten en besluit om nog naar de nightmarket te lopen, niet zo ver van hier vandaan, zo’n 10 minuten lopen. Het is niet super groot maar het is wel leuk! Kleine tentjes met souveniertjes, andere tentjes voor massages, eten. Het is gezellig druk. Ik loop een rondje en kijk overal even. Ze verkopen ook kangaroo kleedjes, heel raar. Ook zie ik de didgeridoo’s. Als ik naar huis loop zie ik nog eventjes wat vuurwerk in de verte, maar dat is helaas snel afgelopen, net gemist.

Als ik terugkom FaceTime ik met papa Demy en daarna nog met mama en ga daarna douchen en dan zoek ik mijn bed op.

Vandaag heb ik een rustdagje, een wasje doen, de stad rondlopen, naar de lagoon en vanavond eten scoren op de night market. Churrroooosss, wafeeelllss! Wat is Cairns mooi en gezellig, alle terrasjes zitten vol het is gezellig druk!

Morgen wordt excittteeeddd! I am not going to tell you what I am going to do yet…

De volgende blog die online komt zal vanuit Melbourne worden geschreven!!! 4 days left en dan ontmoet ik mijn gezinnetje!!!

Reacties

Reacties

Opa Jan

Wacht met spanning op je nieuwe blog vanuit Melbourne. Ben benieuwd wat voor ‘ n spannends je weer gaat meemaken.

Brenda

Leuk leuk leuk!! Dat waren enerverende dagen!! Veel plezier morgen bij weer een nieuw avontuur, en geniet van de laatste dagen van deze reis! Straks weer een heel ander avontuur in Melbourne!

Oma Lydia

Ge-wel-dig, deze reis, nu nog ff genieten van Cairns en dan naar het ook prachtige Melbourne( wat ik hoor) liefsX

Manon

Ja ik val in herhaling maar wow wow wat geweldig ook dit weer..
Kijk uit naar he volgende blog om te lezen wat je verder meemaakt. Steven verteld niet zo veel dus daarom is dit erg leuk.

Cecile

Wat een indrukwekkende verhalen en weetjes. Gaaf dat je de oerinwoners hebt ontmoet. Het verhaal van die clownsvissen bizar. En dan al die kilometers die je af hebt gelegd en dan ook nog chronisch slaapgebrek. Over een paar dagen moet je eerst maar bijkomen bij je aupair gezin. En nagenieten van de afgelopen weken. Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active