myadventure-romee.reismee.nl

Let’s dive in

(De foto’s van mijn vorige blog staan er eindelijk op als je die nog niet hebt gezien en wilt bekijken!)

Maar nu alweer een nieuwe blog! En ik heb iets nieuws, vanaf nu komt er in ieder blog een Australische phrase! 

Mijn Laatste avond in Noosa

Na het avondeten, tegen een uurtje of 9 lopen Natasha en ik de stad in om te kijken of we ergens gezellig een drankje kunnen doen. Omdat wij zin hebben in een snack, iets van nachos of fried patatoes, kijken we op de kaart voor we ergens naar binnen gaan, maar alle keukens zijn al dicht waaatt! Shit, dan lopen we maar naar het strand? Een 10 minuten lopen op en weer de buld af, dat word een berg beklimmen op de terugweg, voor de 3de keer die dag al voor mij. Ik heb dan in ieder geval mijn exercise weer gehad! 

Aangekomen bij het schattige boulevardje zien we dat de boom op de rotonde helemaal verlicht is met kaarsjes. Zoooo cutteee! En het voelt even warm en net of het kerst is, een warme kerst wel te verstaan voor mij dit jaar! We maken foto’s en lopen door en zien een club voor members van de surfers club en kijken of we erin mogen. We moeten netjes gekleed zijn en schrijven onze naam op de gastlijst, id laten zien en dan lopen we omhoog en zijn we in een fancy bar/club. Het is gezellig maar niet super druk en er is uitzicht op de zee, super mooi en we zijn tevreden dat we naar het strand zijn gelopen en deze plek hebben gevonden. We nemen een wijntje en bekijken de dansvloer, waarna we helemaal dubbel liggen! Jonge jongens van in de 20 versieren oude vrouwen en kijken niet eens om naar de mooie jonge meiden die er naast dansen, hahahhaha. Gezellige australische mensen die hun schoenen uit doen en op blote voeten dansen, lekker dronken of gewoon super gezellig? De muziek die gedraaid word is van I can walk 500 miles tot abba, tja??????.

Na ons wijntje vervolgen we onze terugweg bergopwaarts en gaan we lekker naar bed. Gelukkig heb ik die middag mijn spullen al georganiseerd en bijna ingepakt, de volgende dag moet ik weer uitchecken.

Ik ben heel vroeg wakker omdat de kamer al weer leeg is en alle bedden afgehaald zijn als ik uiteindelijk besluit op te staan om 8 uur. Ik was hiervoor al 10x half wakker natuurlijk door iedereen maar heb gewoon mijn deken eigenwijs over mijn hoofd getrokken en ben verder gaan slapen. De wekker stond om 9 uur, was het maar zo’n feest. Ik breng mijn bagage naar de storage room, haal mijn beddengoed af en check uit. Hierna maak ik mijn watermeloen als ontbijt en daarna wat later een appeltje met joghurt, lekker! Ik heb nog 3 of 4 uur voor ik naar de bus moet lopen en ga in de schaduw en half in de zon zitten en schrijf in mijn reisdagboek, ik werk alles bij want veel tijd om daar uitgebreid in te schrijven heb ik niet. Altijd als ik ergens zit zit ik met iemand of begint iemand een gesprek. Wat niet altijd erg is, maar soms wil ik gewoon eveenn tijd alleen!

Van Noosa naar Rainbow Beach!

Ik kom ‘s avonds aan, tegen een uur of 5, in mijn hostel in Rainbow Beach. It’s called Frasers on Rainbow. Ik check in mijn 8 mixed bed dorm kamer en ik heb geen keus meer over welk bed want alles is al bezet. Het word het achterste bed, bovenop. Ik eet hier bij het cafe want voor 7 dollar kan ik eten halen, vandaag op het menu de echte australische burger. Lekker hoor, en voor dat geld kan ik toch zelf niks koken, helemaal prima. Ik bel met steven, papa, mama, demy en oma en ook Robyn en Lauren komen in beeld op de facetimes, super leuk om met iedereen even te bellen, nu de wifi dat een beetje toe stond.

Terug op de kamer merk ik dat ik als enige een dun matras heb en ik probeer het uit, het is zo dun dat ik de hele lattenbodem voel en met 2 dagen in het vooruitzicht.. na ah not going to happen mate. De receptie is al dicht en ik in mijn pyjama, dus dan moet ik naar de bar die lekker vol zit. He I am sorry to bother you but my matrass is so thin, thinner than all the other in the room and nobody wants it. Now I will sleep here for 2 nights and I allready have back issues and I can feel the bottem of the bed, sow.. 2 kamers later vinden we een leeg bed en moeten we een verhuizing doen. In de kamers die we binnengingen waren de lampen al uit en iedereen lag in bed, nou geweldig maar het is in ieder geval weer geregeld. Ik ga slapen.

Om 7 uur zijn er free pancakes maar ik sta er niet voor op, alhoewel mijn kamer wel weer leeg is om 7 uur en ik er dan ook maar weer een keer om half 9 uit ga als de laatste de lamp aan doet en zijn spullen gaat pakken. Mijn best.. als ik naar de winkel ben gelopen om ontbijt te halen en in de keuken kom zie ik nog heel veel pancakes, joepie!! Ik neem er 2 en ga buiten aan de picknicktafel ontbijten, ze zijn best groot ik krijg ze niet op maar ben blij dat ik ze nog kon nemen hihi!

Ik pak mijn koffer opnieuw in, met de was die ik net van de waslijn haal, heerlijk al mijn spullen weer fresh. De eerste was in 2 weken. Ik pak ook mijn kleine koffertje in voor de komende 3 dagen want ik mag alleen een kleine tas mee nemen, naar Fraser island. 

Hierna ga ik met mijn boek even naar het zwembad op het terrein, met de intentie om te lezen, maar dat lukt niet. Ik word aangesproken door mensen, die ook Nederlands blijken, again. En van de 10 mensen bij het zwembad zijn er alweer 4 Nederlands, ben ik wel aan de andere kant van de wereld? Bijna iedereen die hier vannacht slaapt gaat morgen vanaf hier de Fraser Island tour doen, that’s nice.

Dan wacht ik Natasha op die van de bus komt vanaf Noosa. We vragen of ze op dezelfde kamer kan en na wat schuiven lukt dat, gezellig! We maken lunch, ik een broodje met gebakken ei en Natasha is on a budget en maakt haar noodles (8 pakjes voor 1 dollar ofzo). Daarna insmeren, bathing suits aan en de bodyboards meenemen van de receptie! Let’s go to the beach, Rainbow Beach!

5 minuten later en 10 trappen af later springen we het water in, eerst is het een beetje koud maar daarna lekker! Vooral na de intensiteit, het gaat ons goed af en we krijgen tips van een random jongetje in het water hahaha. Hij verteld ons dat we dieper in het water moeten, wanneer we moeten gaan en het is best hulpvol eigenlijk, thanks buddy. We hebben het super gezellig en 

In onze kamer douchen we om de beurt en komen er 3 nieuwe mensen de kamer inchecken, een stelletje uit Zwitserland en een meid uit Canada. 

Het is al weer bijna 5 uur en ik ga naar de bar voor de safety briefing. Daar zit zo’n 60 man. Ik mag naar groep 2 en daar ontmoet ik de 7 andere mensen bij wie ik komende 3 dagen in de auto ga zitten. Er zijn nog 7 andere groepen van 8 mensen.  Tijdens de briefing gaat het stormen, onweren en keihard regenen. Ik blijf samen met veel anderen, binnen en we eten de spaghetti voor 7 dollar, de dagmaaltijd. Daarna ga ik naar mijn kamer en nu schrijf ik deze blog.

Wat we moeten pakken voor de komende dagen Fraser Island: zonnebrand, muggenspul, badkleding, extra kleren, een pet en toilletspullen. Ik ga geen bereik hebben hier en kamperen, ik ben benieuwd! Maar het schijnt heeeeell mooi te zijn, nou dat mag dan ook wel?.

The Royalty is going to be there to tomorrow, so maybe you’ll see picks of me with them? No haha probably not, the island is so big that you can make it around in 21 days (iets kleiner dan Hong Kong)

Mijn wekker morgen staat om 6:45, ik ga voor de free pancakes en ik moet om half 8 uitgechecked zijn en met al mn spullen klaar staan en dan letsgo!

Doedoei tot woensdag, als ik weer terug ben in de bewoonde wereld!

Aussie phrases:

A bit more choke and you would have started

-a person has farted

Awning over the toy shop

-man’s beer belly

Reacties

Reacties

Oma Lydia

Geweldig, en wat een mooi vooruitzicht weer, 3 dagen kamperen met veel andere jongeren, ik ben gewoon 45 jaar te vroeg geboren? had ik ook wel willen doen zo,n reis. genieten weer meid?????‍♀️??‍♀️??????

Brenda

Heel veel plezier de komende dagen schat! Tot woensdag!! Groetjes aan Harry en Megan!

Cecile

Fijne trip. Ben benieuwd naar jou volgende blog

Demy

Enjoy spending time with prince Harry and Meghan! ??

Dionne

Romee...wat een genot weer om jou verhaal telezen.?veel plezier??

Ruud

Mooi avontuur Rootje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active