myadventure-romee.reismee.nl

Off you go! Bangkok

Daar is hij al! Mijn eerste reisblog! Dit eerste stukje schrijf ik in het vliegtuig, in mijn tweede vlucht. Nog 2,5 uurtjes te gaan en ik ben in Bangkok waar ik 3 nachtjes ga slapen voor ik doorvlieg naar Sydney!

Mijn zenuwen trekken langzaam maar zeker een beetje weg naarmate ik verder van huis vlieg.. afscheid nemen was best moeilijk maar ik heb wel fijn afscheid genomen van iedereen! Een afscheidsfeestje en verjaardagsfeestje in een met al mijn vrienden, veel etentjes en lunches met papa, mama of oma om doei te zeggen en 2 hele fijne dagen met Steven. Mama en Demy hebben mij afgezet en pas uitgezwaaid toen ik naar de douanes ging, doei, doei, doei, doei, nog even bukken op de roltrap, doeei ik hou van jullie! En toen was ik alleen, in Amsterdam, nu al bijna in Bangkok en binnenkort in Sydney en wie weet waar de reis mij allemaal mee naar toe neemt! Ik voel mij goed en heb er zin in, het word een groot avontuur!

Even een nummertje trekken bij de taxi's op het vliegveld van Bangkok en op naar het hotel! Een heel mooi hotel is het! Lekker even een dipje in het zwembad en dan lekker douchen en een dutje doen want pfoe wat ben ik moe en ik kom daarna dan ook moeilijk uit bed om iets te ondernemen, wat ik toch wel graag wil.

beneden vraag ik waar ik het beste heen kan en krijg ik een kaartje en aanwijzingen, ik ga met de sneltrein een stop verder om naar een groot shopping center te gaan. Meteen heb ik al contact met een man die vraagt of ik hem kan helpen en samen vogelen we even uit hoe alles werkt. Een handje en bedankt want we moeten wel allebei de andere kant op. Dan wordt ik weer super vriendelijke door een thaise meid geholpen die achter mij staat als ik niet door de poortjes kom. Fijn om mensen om je heen te hebben.

Je merkt meteen de verschillen in culturen, zo staat iemand met een microfoon in de h&m dingen te roepen, is ze mensen aan het trekken? God weet wat ze aan het vertellen is hihi. Ik ben heel lang op zoektocht naar een broodje en vind die gelukkig uiteindelijk, brood is zeker geen gewoonte hier..

En dan maakt je Romée gelukkig met een food market in het shopping center waar ze voor minder dan een euro van watermeloen een smoothie voor mij maken, woehoe!

Op weg naar huis, de weg een beetje zoekend en alles aan het bewonderd, ugh komt er ineens een dikke vette rat voor mij schieten uit vuilnis. Lekkerrrr! En als ik volgensmij bijna thuis ben komt er ineens een dikke vette tropische regen en ga ik ergens schuilen. Al snel spreekt een jonge man mij aan en raken we aan de praat. Hij komt uit Indonesië en is hier voor werk en zijn Thaise collega die bij hem stond wou hem de stad laten zien. We hebben over onze reis gepraat en andere reizen en cultuur verschillen, dit ging heel goed in het engels. Ik kreeg een biertje van ze en meer dan een uur later vond ik het maar eens tijd om te gaan de regen was even gestopt en ik had nog steeds niks avond gegeten. mijn hotel was ongeveer 200 meter verderop hahah. Ze vroegen of ik mee wou de stad in maar ik zei dat ik vroeg naar bed ging en bedankte ze voor het leuke gezelschap!

Wat een dag vol indrukken, ik ben niet meer moe maar ik ga toch maar vroeg naar bed om morgen hopelijk een fiets tour te kunnen gaan doen! (Het is hier 5 uur later dan in Nederland.)

Fotos van deze blog zie je bij het mapje foto's bovenin.

Ik vind het super leuk als je mijn reis wilt volgen, laat dan je email in de lijst achter dan krijg je een melding als er een blog online komt! Heeft iemand nog goede tips over wat ik moet gaan bezoeken in Bangkok, laat vooral een berichtje achter hieronder, dat vindt ik leuk!

Reacties

Reacties

Brenda

Ooo dat is fijn, zo’n uitgebreid verslag. Keep on doing this!! Sooo proud of you!!

Cecile

Hè dat gaat een prachtig boek worden waarmee je de reis terug gaat verdienen.

Opa Jan

Wat leuk zo’n blog. Ga je volgen. Nu net als jij een dip en ook maar een duik in het zwembad nemen ??‍♂️

Oma Lydia

Heel leuk Romee, daar genieten we van

Nina

Veel plezier in Australië!?

Bertin

Leuk ga je volgen!

Jan en Gerdien Burgers

Heel fijne reis!
Verre reizen...wij vonden het boeiend en mooi!
Dat wensen wij je toe?

Hester

Ik ga je volgen! Stoer dat je al gelijk lekker op pad gaat! Fijn hotelletje ?

Maxime?

Hoi Romee, als je de rat nog een keer ziet doe dan de groetjes van mij. Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt en ik mis je!?❤️❤️

Crina

Wat kan jij mooi schrijven Romee! En wat ben je onderkend! Veel plezier verder! Ik ga jou ook volgen en lees graag je volgende blogs!
We missen je.

Crina

Wat ben je ondernemend moet daar staan hihi vroeg in de morgen... ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active